How to Prepare Tasty 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉

🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉. Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 ini tidak begitu sukar. Kalau dipotong dan dikeluarkan dari peti sejuk memang syok dan segar dimakan. Lebih-lebih lagi di hari panas terik, perrggh.

🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 Resepi Bingsu Sedap Tanpa Guna Mesin Pengisar Ais. Suka hati korang nak guna buah apa.(saya guna honeydew. Hal ini tentu jauh lebih sehat dan bagus. You can have 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 using 4 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉

  1. It's 1/2 of biji buah tembikai (potong kecil-kecil).
  2. Prepare 2 cawan of ais @ 250ml air dari peti ais.
  3. It's 5 of sudu besar susu pekat.
  4. Prepare 1/2 cawan of susu cair/sejat.

Daripada menggemukkan badan dengan cara banyak makan, malah akan menyebabkan penyakit dan memberikan bentuk tubuh yang buruk. Kenapa tidak memilih cara sehat saja? Toh sekarang banyak pilihan susu penggemuk badan. Letakkan blueberry, pisang, yogurt dan susu dalam mesin pengikar.

🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 instructions

  1. Potong kecil-kecil buah tembikai supaya senang nak kisar.
  2. Masukkan ais, susu sejat SAJI, susu pekat SAJI,dan sedikit air & kisar hingga hancur ais.
  3. Kemudian masukkan buah tembikai kisar sekejap je supaya buah tidak terlalu hancur (bila minum ada gigitan buah🤗).
  4. Dah siap tuangkan ke dalam jug atau gelas.
  5. Sedia untuk di minum p/s: kalau nak buat banyak boleh gandakan sukatan ☺️.

Tuang ke dalam dua gelas tinggi dan segera dihidangkan. Kongsikan Cara-cara membuat : Ayak tepung serba guna, serbuk penaik dan garam. Susu kambing kaya dengan protien, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, antiarthritis serta antibarah. Ia mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, lelah, penyakit kulit, memulih tenaga batin, sakit jantung peringkat awal, ulser perut serta. Resepi apam susu kukus ini hanya menggunakan bahan-bahan yang ringkas tapi hasilnya sangat gebu.

How to Prepare Tasty 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 How to Prepare Tasty 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 Reviewed by subindo drakor gratis on Oktober 30, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.