Recipe: Appetizing Tips hilang hanyir ikan talapia

Tips hilang hanyir ikan talapia. "Aduh tak lakulah gulai lemak aku malam ni gara-gara ada bau hanyir ikan. Memang tak makanlah budak-budak ni sebab ada bau. Nak buang sayang, sebab sebenarnya elok lagi.

Tips hilang hanyir ikan talapia Like, subscribe dan share video saya. Bau hanyir pada ikan memang akan merencatkan masakan terutamanya ikan air tawar seperti ikan patin, talapia, siakap dan keli. Berikut tips supaya ikan air tawar yang Anda masak selezat restoran dan tidak bau tanah. You can cook Tips hilang hanyir ikan talapia using 4 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Tips hilang hanyir ikan talapia

  1. You need 3 of ekor ikan talapia.
  2. Prepare 1 of cwn tepung gandum.
  3. It's 3 of sdb garam kasar/halus.
  4. You need Sedikit of air.

Ketika bumbu sudah meresap, ikan sudah siap untuk digoreng. Perapkan sekejap untuk bagi hilang hanyir. Blend cili kering kisar, bawang merah, bawang putih, lengkuas, dan air asam jawa. Tak kena cara, ikan, daging atau ayam yang anda cuci masih berbau hanyir.

Tips hilang hanyir ikan talapia instructions

  1. Basuh ikan seperti biasa..
  2. Kemudian tambah tepung dan garam serta sedikit air, gaul rata2 dan biarkan seketika.
  3. Kemudian baru bilas dan toskan serta boleh lah goreng atau simpan dlm freeze..

Kadang-kadang sudah dimasak pun masih bau hanyir tidak hilang. Kali ini jangan bimbang lagi, RASA kongsikan dengan anda semua beberapa petua atau tip mudah untuk nyahkan bau hanyir degil hanya menggunakan. Proses pembesaran ikan nila (talapia merah) di aquarium telah berjaya.ternyata ikan nila juga boleh di besarkan di aquarium . ikan talapia merah kami sentiasa *segar & tidak berbau hanyir*. saliran & aliran air kolam yang sangat baik serta menggunakan punca mata air terjun gunung. ikan talapia merah kami diberi makan daripada *bahan organik* menjadikan rasa daging ikan lebih enak dan tidak berbau! Selain ikan talapia, resepi ni juga sesuai untuk ikan yang lain. Nak buat guna ayam ataupun daging pun sedap juga.

Recipe: Appetizing Tips hilang hanyir ikan talapia Recipe: Appetizing Tips hilang hanyir ikan talapia Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 08, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.