Recipe: Yummy Kek pisang walnut

Kek pisang walnut. Melihat gambar kek yang ditayang Berbalik pada kek pisang ini, ianya memang sedap, memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Kek pisang selalunya memang seronok di makan untuk minum petang lagi lagi dengan air panas. Siapa kata orang diet tak boleh makan sedap?

Kek pisang walnut Kek Pisang Villa merupakan salah satu buah pemikiran dari seorang pria bernama Denny Delyandri. Kek Pisang Villa khas Batam (Randy/detikTravel). Batam - Liburan ke Batam tidak melulu tentang belanja baju, sepatu atau tas. You can cook Kek pisang walnut using 10 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Kek pisang walnut

  1. It's of butter.
  2. You need of gula perang.
  3. It's of gula.
  4. Prepare of pisang 4biji.
  5. It's of telur 3 biji.
  6. It's of walnut 1 genggam.
  7. You need of kismis hitam 1 genggam.
  8. Prepare of Bikarbonat soda.
  9. You need of baking powder.
  10. You need of tepung gandum.

Buat traveler yang mau cari oleh-oleh, bisa beli kek pisang yang nikmat. Kek piang tanjung pinang memang sedap. & pas utk oleh**. Masukkan pisang lenyek ke dalam pengisar. Setelah kek masak, sejukkan pada suhu bilik.

Kek pisang walnut instructions

  1. Pukul gula,butter dan pisang masukkaan telur satu per satu..
  2. Tepung, b.soda dan baking powder di ayak mengunakkan penapis..
  3. Walnut bakar sekejap dan cingcang kasar.
  4. Capurkan kismis bersama dengan walnut masukkan ke dlam tepung..
  5. Setelah adunan pisang siap masukkan tepung gaul mengunakan sudu sehinga sebati..
  6. Sapu acuan mengunakan butter lapikan dengan kertas minyak sy mengunakan acuan size 8.suhu 170 bergantung oven kita masing 40minit..

Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Cara Paling Mudah Buat Kek Pisang Kukus Moist Yang Sedap-Kali ini gigih akak siapkan entri cara buat kek pisang yang moist dan sedap setelah. kek pisang. Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi. Di samping menyediakan Banana Cekodok atau di Kelantan.

Recipe: Yummy Kek pisang walnut Recipe: Yummy Kek pisang walnut Reviewed by subindo drakor gratis on Mac 24, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.