How to Cook Tasty Ayam sous tiram sedap dan senang

Ayam sous tiram sedap dan senang. Masakan paling simple Masakan paling senang Masakan mudah Support my channel Subscribe my channel Thank you for support 😁. Channel ini untuk anda yg menginginkan resepi paling mudah dah cepat. Masakan paling sedap Masakan paling mudah Masakan paling sedap Support my channel.

Ayam sous tiram sedap dan senang So, tengahari ni ISTERI nak masak sup ayam simple dan sedap. Ya, memang betul sedap dan menyelerakan! Ayam sos tiram dimasak dengan kaedah yang amat senang. You can have Ayam sous tiram sedap dan senang using 15 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Ayam sous tiram sedap dan senang

  1. You need 3 sudu makan of minyak utk menumis.
  2. You need of Bahan di hiris nipis (mayang).
  3. It's 3 of biji bawang merah.
  4. You need 3 ulas of bawang putih.
  5. You need 4 of biji cili padi.
  6. Prepare 1 of inci halia.
  7. You need of Ayam di potong kecil-kecil.
  8. Prepare 2 sudu makan of sos tiram.
  9. Prepare 2 sudu makan of kicap manis.
  10. It's 1/2 sudu makan of kicap pekat.
  11. It's 1 sudu teh of serbuk lada hitam.
  12. You need 1 sudu makan of cukuprasa.
  13. You need of I cawan air.
  14. Prepare of Garam.
  15. You need of Bawang besar holand.

Hidangan ini disukai kanak-kanak kerana rasanya yang tidak pedas dan sesuai tekak mereka. Selain itu, ayam sos tiram juga sedap dijadikan lauk makan petang yang simpel dan pantas. Ayam goreng sos thai limau purut. potong dadu sederhana, cuci bersih dan tos.

Ayam sous tiram sedap dan senang instructions

  1. Masukkan minyak dalam periuk kemudian tumis bahan tumisan sehingga wangi..
  2. Setelah wangi masukkan ayam tadi kemudian di kacau sehingga keluar air nya..
  3. Setelah itu, masukkan air secawan dan biarkan mendidih supaya ayam masak..
  4. Setelah mendidih masukkan sos tiram, kicap manis, kicap pekat, cukup rasa dan garam. Sesuaikan rasa dahulu, masukkan juga serbuk lada hitam dan akhir sekali masukkan bawang besar holland siap..

Masukkan pes cili Thai, sos tiram dan gula Melaka,kacau rata. Tambahkan gula dan garam secukup rasa. Kalau nak tahu, resepi nasi ayam simple dan sedap sangat berbaloi untuk di masak terutama pada hari cuti. Dengan aroma nasi ayam yang dihasilkan dapat membuka selera anak-anak. Dapat juga duduk bersama menikmati menu nasi ayam dengan ahli keluarga..

How to Cook Tasty Ayam sous tiram sedap dan senang How to Cook Tasty Ayam sous tiram sedap dan senang Reviewed by subindo drakor gratis on April 25, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.