How to Make Appetizing Jus lobak merah susu

Jus lobak merah susu. Dapatkan isu-isu terkini setiap hari. #bonusair #goldenapron #cookpadmalaysia Jus lobak merah dicampur dengan susu. Dah plan nak buat carrot susu arini. Tuang dalam gelas yang sesuai dan tambahkan ais.

Jus lobak merah susu Sebaiknya diambil bersama santan, sebab terdapat sedikit minyak dalam santan. Tuang dlm gelas yg sesuai n tambahkan ais, siaaappppp bole diminum. Jus lobak merah boleh dijadikan sebagai minuman kesehatan untuk menjaga keindahan kulit tubuh. You can have Jus lobak merah susu using 4 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Jus lobak merah susu

  1. Prepare 1 batang of carrot.
  2. You need 1 gelas of air sejuk.
  3. You need 1 of mangkuk ais.
  4. Prepare 3 of sudu besar susu sejat manis.

Lobak merah juga mampu mengurangi serangan jantung. Lobak merah juga disebut dengan karot dan dikenal akan khasiat luar biasa. Lobak inih disebut sebagai sayuran umbi yang mengandung beragam khasiat dan sangat dibutuhkan oleh tubuh. Lobak merah adalah sumber vitamin, nutrien, dan serat yang sangat baik.

Jus lobak merah susu step by step

  1. Potong kecil lobak merah.Kemudian masukkan kedalam pengisar bersama dengan segelas air dan kisar hingga hancur.Selepas itu tapis untuk mendapatkan jus yang pekat dan halus..
  2. Perasakan dengan susu manis dan kacau hingga sebati.Masukkan ais ke dalam gelas dan tuang jus tadi.Sedap diminum ketika sejuk..

Tapi mungkin ada diantara anda yang tak boleh nak makan lobak mentah-mentah. Minum jus lobak merah pun boleh dapat manfaat yang sama untuk diet seharian. Sehingga kini masih tiada vaksin yang berjaya dihasilkan. Namun pelbagai kajian yang dijalankan bagi mencari penawar bagi penyakit ini. Tuang dalam bekas sesuai dan tambah ais kiub lagi jika suka, hias dengan lobak merah.

How to Make Appetizing Jus lobak merah susu How to Make Appetizing Jus lobak merah susu Reviewed by subindo drakor gratis on April 21, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.