Recipe: Tasty Roti pita berinti tuna

Roti pita berinti tuna. Hidangan berasaskan roti pita ini amat sesuai dijadikan menu ringkas pengganti menu utama pada bila-bila masa. iannya juga kaya protein dengan penambahan. Resipi ROTI PITA BERINTI SIMPLE untuk Bento Bekal Sekolah. A wide variety of roti pita options are available to you, such as local service location, key selling points, and applicable industries.

Roti pita berinti tuna Roti tuna atau roti ikan tuna (bahasa Inggris: Tuna bun / Tuna fish bun) adalah roti ikan ala Hong Kong. Ini adalah roti bulat yang berisi pasta dari tuna. Roti ini sangat umum dijumpai di Hong Kong. You can cook Roti pita berinti tuna using 11 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Roti pita berinti tuna

  1. It's of roti pita.
  2. You need of sudu besar yogurt.
  3. It's of sudu besar mayonis.
  4. You need of tuna dalam tin (breakfast spread).
  5. Prepare of sudu besar sos cili extra hot (optional, sbb saya suka pedas).
  6. It's of serbuk lada hitam.
  7. You need of Kepingan keju secukupnya.
  8. It's of salad.
  9. Prepare of Ceri totamo.
  10. It's of Timun.
  11. You need of Bawang besar (optional).

Roti tampal is quite similar to roti telur, except that the egg is plastered on the outside. For more yummy goodness, order one with runny yolk (kuning cair)! Obviously named after one of the hottest footballers of our time, roti Beckham is stuffed with tuna, eggs, cheese, and turkey slices topped with. Roti pita selalunya menghiasi tapak makanan di pasar malam.

Roti pita berinti tuna step by step

  1. Panaskan roti pita dalam kuali sebentar. Potong dua dan belah tengah untuk jadikan poket..
  2. Buat intinya dengan mencampurkan tuna, yogurt, mayonis, cili sos, serbuk lada hitam dan bawang yang dihiris nipis..
  3. Rasa intinya, jika kurang masin tambahkan garam. Bolehlah isikan poket pita tadi denga intinya. Susun salad timun, ceri tomato dan keju sehingga penuh poket pita. Ulang langkah yang sama untuk mengisi pita dengan inti dan sayuran sehingga habis semua pita diisi. Setelah siap, sedia untuk dihidang dan dinikmati segera. Enjoy😋.

Makan roti pita sekeping dua boleh tahan kenyang dari malam sampai ke pagi. Roti pita biasanya diisi daging, sayur dan sos ke dalamnya. Ianya jadi tebal, sedap dan mengenyangkan. Pada asalnya, ilham roti bakar berinti yang dijual sbeuah kafe bernama Bistro Benjamin Browns ini telah diadaptasi dari kegilaan menu maknana jalanan di Taiwan. Melihat pada gambarnya sahaja, kita dapat meneka bahawa hidangan ini mempunyai rasa tekstur roti yang ranggup di luar namun kenyal.

Recipe: Tasty Roti pita berinti tuna Recipe: Tasty Roti pita berinti tuna Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 13, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.