Easiest Way to Cook Tasty Kek marble gebu duduk rumah

Kek marble gebu duduk rumah. Hi guys.hari ni nak share resepi kek untuk minum petang yang sangat simple.selamat mencuba ya.dannn jangan lupa subscribe channel ini terima kasih.❤. Kek yang tersangat senang dan confirm menjadi yang saya nak buat hari ni iaitu kek marble. Kek ni memang sangat lembut dan gebu walaupun tanpa menggunakan baking powder dan soda bikarbonat.

Kek marble gebu duduk rumah Kek marble antara kek yang cukup popular menjelang musim perayaan kerana ia paling mudah disediakan malah rasanya yang cukup enak. Namun mencari resipi yang mudah malah menggunakan sukatan cawan yang sedap, anda perlu bijak mencuba pelbagai resipi. Contact Kek marble gebu on Messenger. You can have Kek marble gebu duduk rumah using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Kek marble gebu duduk rumah

  1. You need of biji telor.
  2. You need of Gula castor.
  3. Prepare of Butter *dicairkan.
  4. Prepare of Tepung naik sendiri.
  5. It's of sudu besar susu cair.
  6. Prepare of sudu besar susu pekat manis.
  7. It's of sudu besar ovalette.
  8. You need of sudu kecil baking powder.
  9. It's of sudu kecil Esen vanilla.
  10. Prepare of Pewarna ikut suka.

Maklumlah rumah Nina kecik jer, kalau kukus berwap seluruh ruang dah macam sauna Nina kat So far Resepi ini yang paling best, moist, sedap lagi gebu. Nak lagi sedap pisang nya harus yang Percaya lah… Kek yang ada telur lebih gebu, moist dan sedap! Kek Marble Comel Lote CikZqah Resepi nie CikZqah ambil dalam internet. Tak ingat dari siapa tapi dah guna beratus telur untuk buat order customers DapoYamiqaz.

Kek marble gebu duduk rumah instructions

  1. Butter dicaikan dulu, kemudian ketepikan. Putar gula, ovalette dan telor satu persatu, putar hingga kembang.
  2. Masukkan esen vanilla, susu cair, susu pekat putar hingga sebati. Masukkan tepung gandum dan baking powder putar perlahan atau kaup balikkan sahaja. Kemudian msukkan butter cair juga gaul secara kaup balik.
  3. Boleh bancuh beberapa warna ikut suka, Masukkan adunan kek kedalam acuan 8 inci, bahagian atas kek juga boleh dihias atau lorek menggunakan baki adunan..
  4. Bakar pada suhu 170 - 180° selama 50- 60 minit. Bergantung pada oven masing2. Cuba cucuk dgn lidi utk tahu kek masak ke belum,kalau dah masak boleh terbalikkan atas redai..

Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia. Saya memang suka kek mentega atau kek marble atau apa apa kek yang simple macam ni. Kalau kek Coklat atau kek Red Velvet tu, agak kuranglah sikit. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan Kek marble biasanya dibuat daripada campuran kek vanila dan cokelat, di mana sebahagian besar keknya terdiri daripada adunan vanila, dengan jaluran cokelat.

Easiest Way to Cook Tasty Kek marble gebu duduk rumah Easiest Way to Cook Tasty Kek marble gebu duduk rumah Reviewed by subindo drakor gratis on Julai 01, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.