Recipe: Appetizing Ayam masak merah sedap dan mudah

Ayam masak merah sedap dan mudah. Selain menyediakan ayam masak merah, saya juga sediakan udang masak lemak cili padi dengan kacang buncis dan telur dadar. Walaupun masak campak campak ikut gerak hati tapi rasanya sangat sangat sedap. Saya memasak memang dalam keadaan tergesa gesa.

Ayam masak merah sedap dan mudah So ,Hari ini Haspalela ‍ kongsi "RESEPI AYAM MASAK MERAH MUDAH & SEDAP" BAHAN ( A ) ‍_ Bahan. Aneka resepi masakan ayam klasik seperti ayam masak merah dan ayam goreng berempah. Lauk ini sedap dimakan dengan nasi putih panas dan sayuran, tapi kalau nak ratah saja pun sedap. You can have Ayam masak merah sedap dan mudah using 13 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam masak merah sedap dan mudah

  1. You need of ekor ayam.
  2. Prepare of sudu kecil garam.
  3. Prepare of sudu besar gula.
  4. It's of sudu besar cili kisar - ikut suka pedas mana.
  5. It's of sudu besar cili kering (yg direbus terlebih dahulu).
  6. It's of sudu besar sos cili.
  7. Prepare of sudu besar sos tomato atau secukupnya.
  8. It's of biji bawang besar holland - hiris.
  9. Prepare of sup / daun bawang.
  10. You need of Bahan Kisar :.
  11. Prepare of biji bawang besar.
  12. It's of bawang putih.
  13. You need of inci halia.

Ayam masak merah di kenduri mesti sedap, kan? Masak hingga bumbu meresap dan sedap. Tumis bawang putih dan bawang merah hingga harum, masukkan jahe dan tumis sebentar. b. Masukkan udang dan tumis hingga berubah warna.

Ayam masak merah sedap dan mudah instructions

  1. Ayam dilumurkan garam dan serbuk kunyit. Perap sekejap antara 20-30 minit. Kemudian digoreng hingga betul2 masak. Tetapi jgn terlalu garing. Kemudian angkat dan ketepikan..
  2. Dalam kuali lain, panaskan minyak dan tumis bahan kisar tadi sehingga masak..
  3. Masukkan cili kisar dan cili kering tadi dgn api perlahan sehingga masak. Masukkan gula dan garam. Kacau rata..
  4. Masukkan sos tomato dan sos cili. Kacau rata dan masukkan sedikit air. Kacau lagi..
  5. Masukkan daun sup / daun bawang utk menaikkan lagi bau sambal tersebut dan akhir sekali masukkan bawang besar holland yang dihiris bulat2. Kacau sehingga bawang separuh layu. Kemudian masukkan ayam yg telah digoreng tadi..
  6. Kacau sebati sehingga bawang betul2 layu. Sesuaikan rasa. Siap! Bolehlah angkat dan dihidangkan..

Remas-remas wortel, mentimun, dan bawang bombai. Pendek kata, masak apa pun sedap kalau ada sambal hijau. Jadi, hari ini saya ingin berkongsi Resepi Ayam Masak Sambal Hijau yang telah terbukti Memang sesuai buat suri rumah yang inginkan lauk hidangan nasi yang mudah, sedap dan pedas! Tetapi jika anda berkeluarga, disarankan untuk. Panaskan minyak di dalam kuali dan tumis bawang merah dan bawang putih yang telah dikisar sehingga naik wangi.

Recipe: Appetizing Ayam masak merah sedap dan mudah Recipe: Appetizing Ayam masak merah sedap dan mudah Reviewed by subindo drakor gratis on Ogos 31, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.