Recipe: Perfect Kek Oren Lembab

Kek Oren Lembab. Kali ini Dapur Mama tiera menyajikan video tutorial membuat KEK OREN yang menjadi salah satu kegemaran kami seisi keluarga. Bagi pengemar KEK OREN bole la. Terasa manis kulit oren dalam kek.

Kek Oren Lembab Resepi kali ini adalah Kek Oren yang sangat lembab dan lembut. Saya memang meminati kek yang mudah dan simple, dan Kek Oren salah satu dari kek yang sangat disukai saya dan anak-anak. Layan juga resepi Kek Oren Gebu dan Lembab yang saya sediakan sebelum ini di SINI. You can cook Kek Oren Lembab using 7 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Kek Oren Lembab

  1. Prepare of Mentega.
  2. Prepare of Gula Perang.
  3. Prepare of Tepung Gandum.
  4. Prepare of Baking Powder.
  5. You need of biji Telur.
  6. You need of sudu besar Sunquick Oren.
  7. Prepare of titis Pewarna Oren.

Saya lebih suka kek Oren ini yang sangat sedap gebu dan lembab. Tapi citarasa kita pasti tak sama. Download Now. saveSave Kek Oren Gebu Dan Lembab For Later. Paling mudah min kongsikan resipi kek oren oleh Kuqhen, ringkas Resipi kek oren lembap ini boleh dimasak dengan dua cara sama ada kukus ataupun boleh juga dibakar.

Kek Oren Lembab step by step

  1. Putar mentega dengan gula hingga kembang (adunan akan bertukar warna putih pucat)..
  2. Masukkan telur satu persatu & pukul sekejap supaya telur sebati dgn adunan..
  3. Ayak tepung bersama baking powder..
  4. Masukkan tepung berselang seli dengan sunquick oren sambil adunan dikacau sebati..
  5. Tambahkan beberapa titis pewarna oren. Gaul sebati..
  6. Sediakan loyang 7x7 (Cikna guna dua loyang 7x3). Sapu nipis sedikit mentega ke dalam loyang & lapik baking paper. Tuangkan adunan tadi & bakar dalam oven yg telah dipanaskan dengan suhu 170°C - 190°C (ikut kesesuaian oven masing-masing) selama 45 minit atau hingga masak..

Kek Oren Yang Gebu dan Lembab. Terasa manis kulit oren dalam kek. Kek Oren Lembab atau Moist Orange Cake. Cukuplah mendengar celotehan saya, mari kita renung-renungkan resepi Kek Oren Lembab yang mudah, lembut dan lembap. Terasa manis kulit oren dalam kek.

Recipe: Perfect Kek Oren Lembab Recipe: Perfect Kek Oren Lembab Reviewed by subindo drakor gratis on Ogos 30, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.