Recipe: Tasty Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster

Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster. Selalunya ibu yang baru bersalin kurang menghasilkan susu badan dan perlu dirangsang dengan pelbagai cara seperti rajin mengepam susu, teknik penyusuan yang. Waktu berpuasa memang rasa lapar dan cepat letih. Buat susu kurma untuk segarkan diri dan bagi perut kenyang sentiasa.

Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster Susu kurma ini sangat sehat dan kaya manfaat salah satunya untuk menjaga imunitas dan energi kita saat bulan puasa agar tetap energik dan tidak lemas. Membantu pembetukan tulang & gigi Mengurangkan parut & cela. Anda pening tak tahu produk milk booster mana yang patut anda beli? You can cook Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster using 5 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster

  1. Prepare of Susu kambing (2 skop/4 sb).
  2. Prepare of Kurma (5/7 biji ikut sunnah 😁).
  3. You need of Air panas.
  4. You need of Kacang badam atau kacang hazel (1 genggam kecil).
  5. You need of Ais kiub.

Jangan risau, ini adalah senarai milk booster popular di Malaysia sebagai rujukan Ia mengandungi kurma, madu, habbatussauda, susu kambing, ekstrak alfalfa dan spirulina yang berfungsi untuk menambahkan penghasilan susu ibu. Antara kebaikan susu kambing ialah: Membantu sistem imunisasi tubuh pH seperti susu ibu, bersifat alkali Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan Melancarkan sistem penghadaman dan pencernaan Menguatkan tulang, otot, sendi, kulit & tisu saraf Tidak mengandungi. Susu Kambing Faleeq sebagai milk booster untuk menghasilkan susu berkualiti untuk menambah susu badan supaya lebih banyak dan pekat. Susu kambing organik Holland digabungkan dengan ektrak buah kurma sebenar dari Timur Tengah.

Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster instructions

  1. Bancuh susu kambing dengan air panas di dalam cawan 1/4.
  2. Kemudian masukkan susu, kurma, kacang badam atau kacang hazel dan ais kiub ke dalam blender untuk dikisar. (Kalau boleh rendam kurma semalaman jika tak ada kurma yang jenis lembut. Tapi nak rendam kejap je pun boleh. Kalau ada kurma Ajwa lebih bagus sebab memang dah lembut. Buang biji sebelum rendam).
  3. Tuang ke dalam gelas. Dah sedia untuk diminum. Saya dapat 25 oz. Just nice untuk segelas yang saya punya. Kalau nak lebih manis boleh tambah susu pekat sikit..

Tim Susu Kambing Kurma (Booster ASI). Milk booster (penggalak susu) bantu menambah penghasilan susu badan. A wide variety of susu kambing options are available to you, such as sterilized. You can also choose from bubble, exfoliator. Susu kambing dengan buah kurma vrich.

Recipe: Tasty Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster Recipe: Tasty Susu Kambing Kurma DIY - Milk Booster Reviewed by subindo drakor gratis on Ogos 30, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.