Easiest Way to Make Yummy Kek pisang kukus mudah dan sedap

Kek pisang kukus mudah dan sedap. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Moist… Kalau Nina suka versi bakar sebab mudah dan selesa. Bab kukus ni, rumah Nina kecik comey jer, dah macam dok.

Kek pisang kukus mudah dan sedap Lihat juga resipi-resipi untuk Kek kukus marble pisang tanduk. Bila kek dan ganache dah sejuk, bolehlah dimasukkan ke dalam peti ais. Izinkan share di blog akak ya. You can cook Kek pisang kukus mudah dan sedap using 9 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Kek pisang kukus mudah dan sedap

  1. You need of tepung gandum.
  2. Prepare of sudu besar bikarbonat.
  3. It's of sudu besar serbuk penaik.
  4. It's of Pisang dilenyek dlm.
  5. Prepare of telor ayam.
  6. It's of titis Esen vanilla (tak perlu pun tak apa).
  7. You need of sudu besar minyak masak.
  8. It's of Secubit garam.
  9. Prepare of gula (nak manis buat satu cawan) *cawan 150ml.

Resepi ni lebih kurang resepi kek coklat kukus yang pernah saya buat sebelum ni. Resepi yang saya kongsikan ni walaupun banyak bahan daripada kek milo viral tu, tapi tetap senang dan mudah untuk disediakan. Seterusnya, putar telur + gula sehingga kembang. kekpisang Kek Pisang Resepi Kek Pisang Sukatan Cawan Kek Pisang Mudah Dan Sedap Kek Pisang Gebu Easy Banana Cake. Bolu kukus pandan isi pisang ambon. foto: Instagram/@dapurfoody.

Kek pisang kukus mudah dan sedap step by step

  1. Campur bancuh pisang yg sudah dilenyek, bersama + telor 2 biji + bicarbonate + serbuk penaik + gula + garam + esen (jika perlu).
  2. Kukus sehingga 40 minit dgn api sederhana ! Kemudian siap! Kalau tak cukup lagi kukus, boleh tambah dlm 5 - 10 min kukus mcm biasa la ye 🥰.

Bakal jadi menu pas untuk teh dan kopi nih. Resepinya amatlah mudah dan senang especially bagi yang tak berapa pandai sangat memasak macam cik tom. Cuma yang penting memerlukan kerajinan untuk kukus kek ini lapisan demi lapisan. Resepi ini untuk buat sebiji kek kek lapis masam manis yang sedap. Kek Pisang Gebu memang snek minum petang yang paling klasik dan tak akan membosankan!

Easiest Way to Make Yummy Kek pisang kukus mudah dan sedap Easiest Way to Make Yummy Kek pisang kukus mudah dan sedap Reviewed by subindo drakor gratis on September 19, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.