Recipe: Delicious Truffle Coklat Susu Manis

Truffle Coklat Susu Manis. Coklat truffle adalah cemilan manis yang terbuat dari coklat dengan bentuk seperti bola kecil. Membuat coklat truffle cukuplah mudah, hanya dengan dark cooking chocolate, susu evaporasi, dan margarin. Celupkan bola adonan ke dalam coklat yang telah dilelehkan.

Truffle Coklat Susu Manis Susu coklat ialah susu manis yang berperisa coklat. Ia boleh dibuat dengan mencampurkan sirap coklat (atau serbuk coklat) dengan susu (lembu, kambing, soya, beras, dll.). Ia boleh dibeli sebelum bercampur dengan susu atau dibuat di rumah dengan menggabungkan susu dengan serbuk koko. You can cook Truffle Coklat Susu Manis using 4 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Truffle Coklat Susu Manis

  1. It's 100 gm of crunchy peanut butter.
  2. You need 200 gm of susu manis F&N (boleh je guna apa2 pun jenama).
  3. Prepare 100 gm of serbuk koko (diayak).
  4. It's Sedikit of serbuk koko untuk tabur.

Biskuit Coklat adalah kue renyah termasuk jenis kue kering yang dibuat dengan cara dipanggang. Biskuit dalam bahasa inggris dikenal dengan nama cookies ( kalau tidak salah :D ). Aneka Biskuit memang sudah sangat familiar di dunia. Khasiat.co.id - Susu coklat merupakan sebuah minuman susu yang memiliki warna coklat dan juga rasa yang coklat.

Truffle Coklat Susu Manis step by step

  1. Campurkan peanut butter dan susu manis di dalam periuk nonstick. Panaskan sekejap di atas api dapur (api kecil je). Hati-hati jangan sampai hangus. Tutupkan api..
  2. Sejukkan sekejap. Bahagi 3 bahagian serbuk koko. Ayak satu bahagian dahulu sambil dikacau. Dan buat sehingga habis. Makin lama akan jadi pekat dan likat..
  3. Bungkus di dalam plastic wrap dan sejukkan di dalam peti sejuk selama 4 jam..
  4. Selepas 4 jam, keluarkan dan potong ikut saiz yang dikehendaki. Gentel-gentel dan golek dalam serbuk koko. Sejukkan semula di dalam peti sejuk. Atau boleh juga terus dihidangkan. Sekejap je licin..

Mungkin bagi sebagian orang susu coklat ini terasa membosankan. Tetapi perlu untuk diketahui bahwa kandungan dari susu ini bebas akan lemak dan juga bisa menjaga tubuh. Menjadikan Ultra Milk coklat susu bernutrisi seimbang yang baik diminum sehari-hari bagi seluruh keluarga Indonesia. Selain itu, ini juga mengadung nutrisi yang baik mendukung pertumbuhan anak-anak maupun dewasa. Coklat teh kopi dan susu ini sendiri banyak disukai dan digemari karena rasanya yang lezat dan pastinya juga memiliki banyak manfaat yang Mengonsumsi coklat teh kopi dan susu tentunya akan memberikan sensasi sendiri.

Recipe: Delicious Truffle Coklat Susu Manis Recipe: Delicious Truffle Coklat Susu Manis Reviewed by subindo drakor gratis on September 13, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.