How to Cook Appetizing Jus Carrot Susu

Jus Carrot Susu. Jika menggunakan slow juicer tidak perlu di tapis. Lihat juga resipi-resipi untuk Jus Carrot Susu. Resepi Jus Carrot Susu Yang Paling Simple.

Jus Carrot Susu Sekali ternampak stok lobak anak bujang saya yang dah berangkat ke Mesir. Biasanya dia makan carrot ni dengan ayam panggang dia. Then, daripada kering dan layu dalam peti ais, baik saya korbankan jadi jus. You can have Jus Carrot Susu using 4 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Jus Carrot Susu

  1. It's 1 batang of lobak merah bersaiz sederhana.
  2. It's 500 ml of air sejuk.
  3. Prepare 3 of sudu besar susu pekat manis.
  4. Prepare of Ais secukupnya.

Resepi Jus Carrot Susu Sihat Sedap Syiok Minum. by Mazaliffah Md Esa. Resepi minuman ini juga merupakan satu lagi minuman kegemaran yang mudah ditemui. Carrot susu dibuat dari lobak merah yang ditambah dengan susu manis. Ada juga yang menggunakan gula bersama susu segar.

Jus Carrot Susu step by step

  1. Dengan menggunakan mesin pengisar,kisar lobak merah bersama air sejuk hingga halus. Tapis hampas lobak merah dengan menggunakan penapis. Jika anda menggunakan 'Slow juicer', anda tidak perlu lagi menapis hampas lobak merah ini..
  2. Tuang air tapisan ke dalam gelas. Tambahkan susu pekat,kacau dan tambahkan ais secukupnya. Siap..

Akak panggil jus carrot susu bermadu (bermadu.hermmm kalau boleh tak nak ek) sebab akak tukar gula ke madu. Minum pada musim panas sekarang ni memang nyaman di tekak. Kalau gi makan luar pun akak suka minum jus carrot ni. Terus rasa macam kena karen nkoo body, lepas minuma air masak, then terus jus carrot pulak.penggsann. Kali ni mat gunakan low fat milk sebagai ganti susu sejat yang sering mat gunakan.

How to Cook Appetizing Jus Carrot Susu How to Cook Appetizing Jus Carrot Susu Reviewed by subindo drakor gratis on November 03, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.