How to Make Perfect Jus Tembikai Susu

Jus Tembikai Susu. Agar-Agar Koktel Kastard Aiskrim (Sukatan Cawan dan Gram). Khasiat buah tembikai susu yang seterusnya ialah ia mampu mengatasi masalah kekurangan air dalam badan. Oleh itu, banyakkan makan buah tembikai susu potong atau air tembikai susu.

Jus Tembikai Susu Jus tembikai susu adalah air yang paling cepat habis dijual pada bulan puasa. Sebab ada peminat dan pembeli tersendiri. Seorang regular customer (pangkat akak) juga di antara penggemar jus honey dew. You can have Jus Tembikai Susu using 6 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Jus Tembikai Susu

  1. You need 700 gm of Tembikai dipotong dadu.
  2. You need 400 ml of Susu Rendah Lemak.
  3. You need 50 ml of Susu pekat manis.
  4. You need 200 gm of Ais batu.
  5. You need of Secubit garam (saya tambah).
  6. You need 2-3 of titis pewarna merah (saya tambah).

Malah, ada yang memilih jus tembikai susu sebagai pilihan minuman ketika iftar. Tembikai susu dikisar bersama susu dan minum ketika berbuka puasa, memang nyaman. Buahnya berat dan banyak kandungan air. Jus Tembikai Susu dan khasiatnya kepada kesihatan.

Jus Tembikai Susu instructions

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Masukkan ke dalam pengisar, tembikai, ais, susu pekat manis, dan susu.
  3. Kisar sehingga halus, tuangkan ke dalam gelas dan hidangkan dengan segera..
  4. Sedia untuk dinikmati 😋..

You all kenal tembikai susu tak.sejujurnya kita rasa ramai yang kenal honeydew instead of tembikai susu kot. Potong honeydew untuk dimasukkan ke dalam blender. Masukkan honeydew + susu cair + susu pekat ke dalam blender. Tetapi kenalah sediakan dulu bahan-bahannya, tembikai, susu dan lain-lain. Jus tembikai ni senang sangat membuatnya, budak-budak sekolah rendah pun boleh, janji kat rumah ada blender. kalau guna lesung batu tak boleh lah yeaaa. ok ok jom kita lihat betapa mudahnya menyediakan minuman segar ini.

How to Make Perfect Jus Tembikai Susu How to Make Perfect Jus Tembikai Susu Reviewed by subindo drakor gratis on Disember 20, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.