Easiest Way to Make Tasty Ikan siakap lemak kuning

Ikan siakap lemak kuning. Ikan Siakap Masak Lemak Cili Api Menggunakan susu rendah lemak tanpa kolestrol. bagus untuk orang yg nak jaga kesihatan dan x nak gunakan santan Daun. Kami di pantai timur selalu menggunakan lada hitam ganti cili api untuk masakan sayur lemak.bersama ikan bilis atau ikan yang direbus dgn sedikit air hingga kering air rebusan itu. Ikan ekor kuning atau istilah asingnya Yellow Tail Snapper adalah spesies ikan yang dominan ditemukan di sekitar terumbu karang, tetapi beberapa ditemukan juga di habitat lainnya.

Ikan siakap lemak kuning Menu Gulai Lemak Ikan Kering ni memang menjadi pujaan ramai terutamanya anak-anak Kelantan. Ikan Siakap atau juga dikenali sebagai ikan Kakap Putih, merupakan ikan air tawar dan air masin. Ikan Siakap mendiami sungai, dan air laut. You can have Ikan siakap lemak kuning using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Ikan siakap lemak kuning

  1. Prepare 1 of ekor ikan siakap.
  2. Prepare 3 of biji bawang merah*.
  3. It's 10 of biji cili padi*.
  4. You need 1 kotak of santan.
  5. You need of Air.
  6. You need 2 batang of serai.
  7. You need 1 of inci kunyit hidup*/ 1 sudu kecil serbuk kunyit.
  8. Prepare 1 of sudu besar garam.

Kali ni saya nak buat ikan siakap stim pulak. Ok ni saja resepi ikan siakap kukus yang senang dan simple dari saya. Sebenarnya nak masuk apa-apa bahan dalam ikan kukus ni boleh je. Resepi ikan siakap yang cukup menyelerakan.

Ikan siakap lemak kuning step by step

  1. Ikan dicuci bersih dan dipotong.kisar bahan yang bertanda*.ketuk serai.masukkan kesemua bahan ke dalam periuk..
  2. Masukkan santan dan air.air bergantung kepada kuah dan kepekatan santan yang kita nak.hidupan api dapir dan kacau..
  3. Sentiasa kacau hingga mendidih supaya santan tidak berketul.bila mendidih masukkan garam.biarkan sekejap atau ikan benar masak.bolehlah ditutup apinya.siap.selamat mencuba..

Kaedah stim ini sangat bagus untuk kita kerana ia menyihatkan. Resep Nasi Lemak - Nasi lemak merupakan sajian khas melayu yang juga menjadi olahan tradisional di sebagian wilayah Sumatera. Nasi lemak biasanya disajikan dengan makan pelengkap salah satunya ikan asin. Jenis olahan ikan yang satu ini akan menambah kenikmatan dari olahan nasi yang. Nah, Kak Long kongsikan rahsia ni ye.

Easiest Way to Make Tasty Ikan siakap lemak kuning Easiest Way to Make Tasty Ikan siakap lemak kuning Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 23, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.