Recipe: Appetizing 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu

🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu. Tuangkan Jagung Yang Telah Kita Blander Kedalam Panci. Jangan lupa untuk try resepi 'Bubur Jagung Dan Pulut' ni yer. Sebut sahaja resepi bubur jagung,terbayang hirisan jagung empuk yang dihidangkan bersama santan dan juga aroma daun pandan wangi yang menyedapkan.

🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu Enak juga kalau dapat puding jagung dimakan pula dengan susu coklat. Lebih sedap puding jagung ini disimpan di dalam peti sejuk dan dimakan sejuk. Dalam periuk lain, masakkan air, susu cair, susu pekat dan gula, Kemudian masukkan tepung kastard. You can cook 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu using 8 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu

  1. You need 1 of biji/1cawan jagung (direbus & dihiris).
  2. It's 3 cawan of air (untuk merebus jagung).
  3. It's 1 cawan of santan pekat.
  4. You need 3 cawan of air.
  5. Prepare 1/2 cawan of beras pulut (bersih & toskan).
  6. You need 3 sudu makan of gula (nak manis boleh tambah).
  7. It's 1 sudu teh of garam.
  8. Prepare 1 helai of daun pandan.

Kena sentiasa kacau hingga mendidih sebab. Bubur jagung terbuat dari jagung putih ketan yg sudah di bersihkan terlebih dahulu.lalu dimasak hingga ngembang dan empuk kemudian ditambahkan santan. Semua sumber Bubur Jagung ini untuk diunduh. Gunakan Bubur Jagung PNG gratis ini untuk desain web, desain DTP, selebaran, proposal, proyek sekolah, poster, dan lainnya.

🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu step by step

  1. Sediakan semua bahan.
  2. Masukkan jagung masak bersama daun pandan sehingga mendidih.
  3. Kemudian masukkan pulut masak sehingga beras pulut lembut.
  4. Masukkan santan garam dan gula sentiasa kacau sehingga masak supaya santan tidak berketul.
  5. Siap untuk dihidang.

Cara membuat karlimpiut (bubur pisang pulut) khas sulawesi. Bubur Jagung sangat cocok untuk disajikan sebagai menu sarapan atau pun sebagai menu makanan utama ketika Anda sedang bosan mengonsumsi nasi. Dalam proses penyajiannya, Anda dapat menyandingkan olahan kuliner berbahan dasar jagung ini dengan minuman hangat seperti susu, teh. Saya pinjam kat Google gambar bubur pulut hitam ni. Walaweh. sekali tengok dah teringat rasanya Memandangkan saya pun baru nak belajar buat bubur pulut hitam ni, jadi kali ni saya kongsikan Perlu selalu kacau supaya santan tidak berketul.

Recipe: Appetizing 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu Recipe: Appetizing 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 24, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.