Recipe: Appetizing Ikan patin🐟 masak tempoyak

Ikan patin🐟 masak tempoyak. Pada dasarnya ikan patin adalah hewan yang aktif pada malam hari, omnivor dan terkadang muncul ke permukaan. Untuk membuat umpan patin yang sederhana Ikan patin termasuk kedalam famili Pangasiidae. Yaitu kelompok ikan yang mempunyai kumis atau biasa di beri nama catfish.

Ikan patin🐟 masak tempoyak Petua menghilangkan hanyir dan lendir ikan patin ialah dengan melumur ikan patin dgn tepung gandum. Lagi mujarab drpd menggunakan air asam resep masakan ikan, aneka masakan ikan, ikan patin masak tempoyak, tempoyak ikan patin, cara masak ikan, gulai tempoyak, gulai. Patin Masak Tempoyak Original Resepi Temerloh Mari. You can have Ikan patin🐟 masak tempoyak using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ikan patin🐟 masak tempoyak

  1. It's of ekor ikan patin saiz sederhana dipotong 4.
  2. It's of inci kunyit hidup.
  3. You need of biji cili padi merah.
  4. It's of btg cili merah.
  5. Prepare of senduk tempoyak.
  6. You need of cwn air.
  7. You need of sdk garam dan perasa.
  8. It's of pokok daun kesum.

Ikan Patin Tempoyak Terbaik Di Kuala Lumpur Mat Salleh Cari Makan. Ikan Patin Masak Tempoyak Bersama Mentimun Ala Jerantut Pahang. Ikan Patin Masak Tempoyak Temerloh Tanpa Bawang Resepiikanpatintempoyaktemerloh. Untuk bisa memasak ikan patin masak tempoyak dengan cara yang lebih mudah maka, dalma menjalankan usahanya perlu ditunjang dengan menggunakan mesin universal fritter yang digunakan sebagai penghalus bahan - bahan masakan seperti cabai, bawang putih, bawang merah dan.

Ikan patin🐟 masak tempoyak instructions

  1. Lumurkan ikan yg telah dibersihkn dgn tepung gandum utk hilangkn bau hanyir.Lepas tu bilas ikan bersih2..
  2. Tumbuk kasar kunyit hidup,cili merah dan cili padi.Gaulkn dengan tempoyak.Masukkan ke dalam periuk dan tuangkan air.Masak hingga mendidih.Masukkan ikan..
  3. Masak hingga mendidih dan ikan lembut masak.Masukkan daun kesum,garam dan perasa..

Resepi Masakan Tempoyak Ikan Patin #tempoyakikanpatin #resepitempoyak #tempoyak. Resepi istimewa & asli daripada Temerloh Pahang, Bandar Ikan Patin. Ikan Patin Masak Tempoyak Cili Api. Umpan Ikan Patin - Hai semua, kembali lagi di website kita tercinta Bahasikan.com. Website yang membahas berbagai informasi penting terupdate Ada berbagai macam umpan ikan patin yang bisa anda pilih dalam artikel ini.

Recipe: Appetizing Ikan patin🐟 masak tempoyak Recipe: Appetizing Ikan patin🐟 masak tempoyak Reviewed by subindo drakor gratis on Mac 04, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.