Easiest Way to Prepare Tasty Kek Marble

Kek Marble.

Kek Marble You can cook Kek Marble using 7 ingredients and 5 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Kek Marble

  1. You need of ketul butter.
  2. It's of gula.
  3. It's of biji telur gred C.
  4. Prepare of sudu kecil esen vanilla.
  5. It's of susu pekat.
  6. You need of tepung naik sendiri.
  7. It's of sudu besar serbuk koko.

Kek Marble step by step

  1. Masukkan gula, butter dan esen vanilla ke dalam mixer. Putarkan dalam kelajuan tinggi selama lebih kurang 15-20 minit sehingga gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar selama 15 minit. Masukkan susu pekat. Putarkan sebati..
  2. Perlahankan mixer, masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga habis. Naikkan kelajuan, putar lebih kurang 3-4 minit. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan sebatikan adunan..
  3. Sapu butter atau marjerin pada loyang dan lapik dengan baking paper. Masukkan adunan secara selang-seli sehingga habis adunan. Hentak loyang 2-3 kali sebelum dimasukkan ke dalam oven..
  4. Panaskan oven, pada 15 minit yang pertama, bakar pada suhu 170 C. Turunkan suhu kepada 150 C dan bakar selama 45 minit..
  5. Bila dah masak, keluarkan daripada oven. Keluarkan daripada loyang dan biarkan di atas redai kek. Siap dan sedia untuk dimakan..

Easiest Way to Prepare Tasty Kek Marble Easiest Way to Prepare Tasty Kek Marble Reviewed by subindo drakor gratis on April 26, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.