How to Prepare Perfect Pes ikan bakar dan lain²

Pes ikan bakar dan lain². Cara mudah untuk MAKAN IKAN BAKAR di rumah sendiri guna pes ikan bakar dengan resepi rahsia Restoran Adeq Sue, Kuala Terengganu. Jom la makan Ikan Bakar dengan Pes Resepi Tok Su. Jangan lupa untuk LIKE, SHARE dan SUBSCRIBE 😉.

Pes ikan bakar dan lain² Cicah pula dengan air asam Balut bagi kemas dan bakar atas dapur atau oven. INFO: Sesuai juga untuk udang dan sotong. Lain-lain Bahan Kalau nak bakar dengan ikan, basuh bersih dan letakkan ikan di atas daun pisang, lumurkan dengan pes sambal. You can cook Pes ikan bakar dan lain² using 8 ingredients and 5 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Pes ikan bakar dan lain²

  1. You need 1 cawan of cili giling(cili boh)@cili blnder.
  2. Prepare 1 of senduk gula.
  3. It's 2 of s/b serbuk cili.
  4. You need 2 of s/b serbuk kunyit.
  5. Prepare 2 of s/b cukp rasa.
  6. You need Sedikit of garam.
  7. Prepare 1 of s/b serbuk kari daging(ikan pun blh).
  8. You need 3 of s/b air asam jawa.

Barulah dibakar atas pemanggang pilihan anda. Memang sedap sangat bila sambal masuk dalam isi ikan. Pes ikan bakar homemade boleh guna untuk ikan kegemaran anda seperti siakap, pari dan lain-lain. Cicah pula dengan air asam Balut bagi kemas dan bakar atas dapur atau oven.

Pes ikan bakar dan lain² instructions

  1. Ni bhn2 yg zura guna,cili giling ni zura beli di eco jer,sedap buatan bmf,serbuk cili saja nk tambah lagi pedas klu tak letak pun takpa,kari daging zura letak sebb cari kari ikan tak jumpa so kita letak la sedikit kari daging cap apa pun tak pa..
  2. Kita letak kunyit,cukup rasa dan gula,lepas tu kacau smpai rata dan gula tu sebati masukkan garam sama ye.
  3. Akhir sekali masukkan air asam jawa pastu kacau lagi.
  4. Kemudian masukkan la ikan ke,ayam ke,sotong ke,daging ke apa saja ke 😂 semua ke ke ke,pastu bakar kan nye,tempat zura hujan so buat atas dapur aje lah...
  5. Selamat mencuba 😋👍.

INFO: Sesuai juga untuk udang dan sotong. Selain ikan bakar, boleh juga digunakan untuk seafood, daging, ayam dan pelbagai menu masakan lain. Sangat mudah penyediaannya, cepat dan ringkas. Pes peket ini juga mudah untuk dibawa travel. Blh bt org lain lapar di buatnye 😁.

How to Prepare Perfect Pes ikan bakar dan lain² How to Prepare Perfect Pes ikan bakar dan lain² Reviewed by subindo drakor gratis on April 18, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.