How to Prepare Tasty 🐟Ikan kerisi masak sos tiram

🐟Ikan kerisi masak sos tiram. "Masakan cara Rombituon Olundus" Bahan: Ikan Kerisi Bawang putih Halia Bawang besar Lobak merah Bunga kantan Garam Secukup rasa Satu sudu mkn sos tiram Satu. 🐟Ikan kerisi masak sos tiram. Mak saya selalu masak ikan masak lemak cili padi ni. Masakan ni memang ringkas dan mudah.

🐟Ikan kerisi masak sos tiram Ikan kakap merah adalah salah satu jenis ikan dalam keluaraga siakap atau kakap yang mempunyai sisik berwarna merah. Ikan ini berasal dari wilayah Atlantik Utara terutama di Karibia dan Teluk Meksiko, namun sudah menyebar dan dibudidayakan di perairan Indonesia. Resepi siput buluh masak sos tiram. You can cook 🐟Ikan kerisi masak sos tiram using 7 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of 🐟Ikan kerisi masak sos tiram

  1. Prepare of ekor ikan kerisi.
  2. It's of biji bwg besar dikisar kasar.
  3. It's of bwg putih dikisar kasar.
  4. It's of biji cili merah dikisar kasar.
  5. It's of btg cili padi merah dikisar kasar.
  6. Prepare of sdb sos tiram.
  7. Prepare of mangkuk air utk dibancuh bersama sos tiram.

IKAN KERISI Kerisi (Pristipomoides filamentosus) adalah ikan dasaran yang menghuni dasar perairan tropis Indo-Pasifik. Ikan ini masih satu suku dengan kakap dan merupakan ikan pancing yang umum ditangkap. Ayam masak sos tiram ni boleh dimasukkan dalam kategori slow cooking /renehan. Resepi: Ikan Masak Taucu Lauk lunch harini Ikan masak taucu!

🐟Ikan kerisi masak sos tiram step by step

  1. Gaul ikan dengan garam dan serbuk kunyit kemudian goreng ikan nya.Tumis bawang besar,bwg putih, cili merah dan cili padi yg dikisar tadi.Tumis hingga garing..
  2. Masukkan sos tiram yg telah dibancuh dgn semangkuk air ke dalam tumisan tadi.Kemudian masukkan ikan yg telah digoreng tadi.Tunggu hingga kuah nya mendidih.Tak perlu letak garam kerana sos tiram dah masin.Dah siap..

Ikan kerisi masak asam rebus bersama nenas - by mama kiah. ►. Hidangan ayam masak sos tiram bersama asparagus ini cukup menyelerakan dan berkhasiat. Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak. Cara-cara Senang, tidak perlu risau serunding berkerak atau hangit dan boleh buat kerja lain pula sambil tunggu kering. Langkah langkah Cara Membuat Ikan Nila Santan Kuning : - Bersihkan dan Cuci ikannya lalu goreng hingga kecoklatan lalu tiriskan - Tumis bumbu halus beserta daun salam, sereh dan laos.

How to Prepare Tasty 🐟Ikan kerisi masak sos tiram How to Prepare Tasty 🐟Ikan kerisi masak sos tiram Reviewed by subindo drakor gratis on April 29, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.