Recipe: Perfect Bubur Nasi Susu Kurma

Bubur Nasi Susu Kurma. Lihat juga resep Susu Kurma enak lainnya. Menu sarapan pagi yang bahannya selalu ada di sini.anak-anak sampai dewasa suka insyaaAllah Buatnya gampang banget ni Bubur Oatmeal Susu. Dikarenakan aku sakit gigi buat makan nasi ga enak apalagi makan yang keras.

Bubur Nasi Susu Kurma Anda Ingin Segera memiliki Bayi dalam keluarga anda? lakukanlah ikhtiar dengan konsumsi serbuk kurma muda, karena Khasiat Kurma Muda Bubuk baik untuk. Untuk pengetahuan semua, jus kurma susu ini sangat bagus dan baik untuk tubuh badan kita lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ini. Ianya bertindak memberi lebih tenaga dan melancarkan sistem penghadaman perut anda. You can have Bubur Nasi Susu Kurma using 5 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Bubur Nasi Susu Kurma

  1. Prepare of Segenggam beras.
  2. You need 7 cawan of air.
  3. Prepare 3 of biji kurma (saya guna Waseem).
  4. It's 1/4 of sudu garam halus.
  5. Prepare 4-5 of sudu besar susu kurma (saya guna susu segar farm fresh).

Terutama bagi penghidap GASTRIK , jus kurma susu sangat-sangat. Anda selalu nampak tak orang berebut nak beli susu kurma yang dalam botol putih tu sampai kehabisan stok? Tapi tahukah anda, sebenarnya anda boleh buat sendiri susu kurma itu di rumah? Susu kurma adalah olahan buah kurma yang menawarkan segudang manfaat untuk kesehatan tubuh.

Bubur Nasi Susu Kurma step by step

  1. Cuci beras seperti biasa..
  2. Masukkan beras yang sudah dicuci bersama air ke dalam periuk. Serta masukkan juga kurma sekali..
  3. Masak sehingga beras mengembang hancur seperti dalam gambar. Warna bubur akan bertukar menjadi sedikit kecoklatan..
  4. Air bubur yang sudah masak tidak boleh banyak, anggaran secawan air sahaja. Akan kelihatan bubur sedikit pekat..
  5. Kemudian, masukkan garam dan susu kurma. Renehkan selama 1-2 minit..
  6. Sedia untuk dihidangkan..

Kandungan nutrisi buah kurma mengandung karbohidrat, protein, vitamin B, zat besi, dan kalium. Lezatnya bubur sumsum dengan isian kurma cocok jadi santapan saat beduk Maghrib menggema. Sebenarnya terdapat khasiat meminum jus susu kurma semasa bersahur. Ianya bukan sahaja mengikut sunnah Nabi, malah baik untuk kesihatan dan boleh mengurangkan rasa lapar walaupun tidak sempat bersahur makanan yang berat. Nikmatnya kue pai susu dengan isian kurma pasti membuat anda sekalian ketagihan dengan sajian satu ini, berikut resepnya.

Recipe: Perfect Bubur Nasi Susu Kurma Recipe: Perfect Bubur Nasi Susu Kurma Reviewed by subindo drakor gratis on April 02, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.