Recipe: Delicious Jus Tembikai Laici

Jus Tembikai Laici. TD tahu ramaikan yang dah kenal dan pernah minum Jus Tembikai Laici ni. Memang sangat menyegarkan bila diminum waktu berbuka. Potong buah tembikai dan kisar bersama-sama gula dan air laici sehingga sebati.

Jus Tembikai Laici Maaf la gambar kat atas tu tak nampak. Jus tembikai laici yg menyegarkan untuk berbuka. Jus ini menggabungkan tiga jenis buah yang kaya dengan vitamin C iaitu buah tembikai, lemon dan laici. You can have Jus Tembikai Laici using 6 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Jus Tembikai Laici

  1. It's 1 potong of tembikai.
  2. It's 1 gelas of air tapis coway.
  3. You need 2 of sudu besar gula.
  4. You need 1/4 of sdt pati sirap rose(optional).
  5. You need 1 of cwn ais batu.
  6. It's 5-6 of biji laici dalam tin.

Rasa manis dan masam setiap buah ini memang seimbang, dijamin sedap! Ordered "jus tembikai laici" but received "jus tembikai". Jemput minum jus tembikai laici buat segarkan tekak yang dahaga…… Alhamdulillah!! Allah memberi rezki yang melimpah ruah pada kita di sini hingga dapat berpuasa dan berbuka dengan sempurna… Jus Kurma Laici (Merebus).

Jus Tembikai Laici step by step

  1. Tembikai dipotong kecil masukkan dalam blender..
  2. Masukkan gula. Masukkan air..
  3. Masukkan juga pati sirap rose dan blend sehingga betul-betul halus..
  4. Dalam gelas sediakan ais batu dan tuang jus tembikai tadi. Masukkan buah laici.siap untuk dinikmati. 😋.

Tembikai [tĕm-bi-kai], semangka [sĕ-mang-ka] atau timun Cina (nama botani: Citrullus lunatus) merupakan pokok menjalar (memanjat dan melata) yang berasal dari selatan Afrika dalam famili Cucurbitaceae. Tumbuhan berbunga ini mengeluarkan buah aksesori yang dipanggil 'beri palsu'. Jus Buah-buahan Gelas Besar Permatang Pauh Sampel roti tanpa jus tembikai digunakan sebagai kawalan dalam kajian ini. Jus Tembikai Laici cara Adam Corrie - tembikai - laici Terima kasih sudi tonton, komen, like dan subcribe Hi semua.

Recipe: Delicious Jus Tembikai Laici Recipe: Delicious Jus Tembikai Laici Reviewed by subindo drakor gratis on Mei 25, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.