How to Cook Perfect Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya)

Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya). Resepi yang wajib untuk dicuba untuk semua penonton CujaKitchen Youtube Channel. 😍👍 Semoga bermanfaat untuk semua!! Resepi Ayam Masak yang sedap dimakan bersama nasi tomato, Ayam Masak Merah adalah hidangan istimewa di setiap kenduri dan juadah berbuka puasa. Nasi Tomato Ayam Masak Merah Resepi Mudah Buka Puasa Destinasi Tv.

Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya) Mudah dan Cepat yg penting sedapp selamat mencuba ya #spicytomatochicken #AyamMAsakMerah ayam masak. Memang sangat ngam la nasi tomato dengan ayam masak merah ni. Kali ni saya nak tunjukkan ayam masak merah versi yang sangat mudah. You can cook Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya) using 17 ingredients and 7 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya)

  1. Prepare of ekor ayam sederhana besar.
  2. Prepare of susu cair.
  3. Prepare of minyak.
  4. Prepare of sudu besar sos cili.
  5. It's of biji tomato dipotong dadu.
  6. It's of serbuk kunyit.
  7. It's of garam.
  8. You need of gula.
  9. Prepare of air.
  10. You need of Bahan Kisar A.
  11. Prepare of tangkai cili kering.
  12. It's of Bahan Kisar B.
  13. Prepare of labu bawang besar.
  14. You need of bawang putih.
  15. It's of serai.
  16. You need of inci halia.
  17. Prepare of inci lengkuas.

Aku merasa ada yang mau keluar dari penisku, aku tidak tahan lagi, dan seerr. Aku kaget juga, kupikir yang keluar tadi adalah sperma, tapi tidak tahunya adalah air kencingku yang menyembur sedikit. Ayam bisa diolah menjadi masakan yang lezat dan istimewa. Namun sebelum mulai masak, kamu perlu mengetahui bagaimana cara memasak ayam yang benar.

Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya) instructions

  1. Sediakan bahan-bahan. Rebus dan kisar cili kering (Bahan kisar A). Mayang dan kisar Bahan Kisar B. Ayam digaul dengan sedikit garam dan kunyit..
  2. Goreng ayam separuh masak, ketepikan..
  3. Dengan menggunakan minyak gorengan ayam tadi, tumis bahan kisar B sehingga garing. Masukkan tomato yang telah dipotong dadu..
  4. Masukkan cili kisar (bahan kisar A) dan tambah sedikit gula. Masak sehingga garing dan pecah minyak..
  5. Seterusnya, masukkan susu cair, sos cili dan 1 cawan air..
  6. Masukkan ayam dan masak lagi sehingga mendidih dan kuah pekat..
  7. Dah siap, bolehlah dihidang. Selamat mencuba..

Pertama, pilihlah ayam yang masih muda, daging ayam muda memiliki rasa yang lebih lezat dan tekstur dagingnya nggak terlalu keras. Kalau anda teringin resepi ayam percik Kelantan , kami akan berikan resepi beserta rahsianya di sini. Yang mana kalau anda buat, hasilnya mengalahkan apa yang dijual di pasar malam dan juga di bazar Ramadhan. Kalau di Kelantan, selain menu ayam percik berkuah pekat santan , satu lagi juadah. Sajikan yang istimewa di akhir pekan dengan resep berikut ini!

How to Cook Perfect Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya) How to Cook Perfect Ayam Masak Merah Istimewa (Juadah Raya) Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 27, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.