Recipe: Delicious Kek Marble Setulus Hati

Kek Marble Setulus Hati. Kek marble antara kek yang cukup popular menjelang musim perayaan kerana ia paling mudah disediakan malah rasanya yang cukup enak. Namun mencari resipi yang mudah malah menggunakan sukatan cawan yang sedap, anda perlu bijak mencuba pelbagai resipi. Kedai Kek Online Kuala Krai & Suprise Delivery.

Kek Marble Setulus Hati Saya pun lama mencari resepi kek marble yang senang kita nak buat dan. Sekadar bersembang-sembang kosong, berkongsi cerita suka duka,minat,antik,dekor,masakan dan apa-apa saja. Saya dah cuba berbagai versi dan memang menjadi. You can have Kek Marble Setulus Hati using 8 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Kek Marble Setulus Hati

  1. It's of pure butter (saya guna Anchor).
  2. Prepare of tepung naik sendiri.
  3. You need of tepung gandum.
  4. Prepare of gula castor.
  5. It's of biji telur gred B.
  6. It's of sudu kecil esen vanila.
  7. It's of sdb susu pekat manis.
  8. Prepare of sudu kecil pewarna hijau dan perwarna merah jambu.

Bezanya cuma dari segi kelembutan dan kemanisannya. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Banyak variasi orang membuat kek marble sehingga tampilan dia sangat cantik.

Kek Marble Setulus Hati step by step

  1. 1. Pukul butter bersama gula sampai kembang menggunakan kelajuan yang tinggi 2. Dengan kelajuan yang rendah masukkan telur satu persatu hingga kembang.
  2. 3. Masukkan pula essen vanila 4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis.
  3. 5. Akhir sekali masukkan susu pekat 6. Sediakan 3 bekas untuk diadun dengan pewarna, bekas pertama adunan original, adunan ke 2 campurkan dengan perwarna merah dan adunan ke 3 dengan perwarna hijau..
  4. 7. Sediakan loyang 8" yang telah dialas dengan kertas dan ambil dalam beberapa sudu besar adunan original, seterusnya warna hijau dan akhir sekali warna merah jambu. Ulang berselang seli adunan tersebut sehingga habis. 8. Apabila sudah habis hentakkan 3-4 kali untuk buang angin yang berada dalam adunan tersebut. Ambil lidi dan lorekkan jadi corak marble..
  5. 9. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 150 dan bakar selama 40-50 minit 10. Boleh cucuk dengan lidi di tengah kek nak tahu masak ke tidak, tak melekat tanda masak lah ya. Dah siap bolehlah dihidang bersama kopi O panas dan makan bersama-sama keluarga..

Jom cuba hasilkan kek marble jelita ini. Baru-baru ini, Kek Marble Jelita telah viral di sosial media kerana warnanya yang terang dan coraknya yang begitu menarik. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti pandan atau strawberi ikut kesukaan memasing ok.

Recipe: Delicious Kek Marble Setulus Hati Recipe: Delicious Kek Marble Setulus Hati Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 26, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.