Recipe: Perfect Roti Panggang Susu

Roti Panggang Susu. Halo semuanyah, hari ini aku akan share cara membuat roti panggang dengan isian susu. Setahu aku, roti ini pertama kali populer di Thailand. Susu Jahe dan Roti Panggang Minum Jahe itu banyak sekali manfaatnya buat tubuh.

Roti Panggang Susu KEJU CAMPUR SUSU ROTI PANGGANG MAS PRAM Satu dari banyak foto stok gratis yang menakjubkan dari Pexels. Ini foto tentang roti panggang, susu, susu cokelat. You can cook Roti Panggang Susu using 5 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Roti Panggang Susu

  1. Prepare 1 of bungkus roti Sandwich Putih Gardenia.
  2. You need 1/2 of buku butter (Anchor Salted).
  3. Prepare 1 tin of Krimer Sejat Cair Saji.
  4. Prepare 1/2 of bungkus Coklat Putih cair (Beryl's White Compound).
  5. Prepare of Pewarna tiruan- Merah,Biru dan Kuning (Star Brand).

Roti panggang biasanya disajikan bersama dengan segelas susu untuk sarapan pagi. Untuk menggunakan roti panggang cukup menggunakan roti sejenis roti tawar atau roti yang lainnya yang. Haloo Gaees Welcome back di begini channel Bapong masi sama ARA GAMES SERU TOUCH MY BODY CHALLENGE YAKIN KENA SUSU ? Lihat juga resep Roti panggang teflon (tanpa ulen dan takaran sendok) enak lainnya.

Roti Panggang Susu instructions

  1. Cairkan coklat putih compound menggunakan kaedah double boiled.Ketepikan..
  2. Sapu permukaan atas roti sandwich dengan butter.Potong setiap keping kepada 4 bahagian,ketepikan..
  3. Bahagikan krimer sejat cair kepada 3 bahagian ke dalam 3 biji mangkuk berlainan..Bancuh setiap satu dengan 1 camca teh pewarna kuning,merah dan biru.Ketepikan..
  4. Celup setiap satu roti ke dalam bancuhan susu berlainan warna satu persatu.16 potongan roti bagi setiap 1 warna.Letak di atas dulang pembakar dengan bahagian disapu butter di bahagian bawah (lihat bahagian yang tidak bersalut warna sepenuhnya).Bakar di dalam oven yang telah dipanaskan terlebih dahulu dengan suhu 180 C selama 15 minit (bergantung kepada jenis oven)..
  5. Keluarkan kepingan roti panggang dari oven.Semasa menghidang sirami dengan sos coklat putih sesuai selera..

Alat Panggang Roti Tawar Hemat Energi. Kebutuhan energi penting pula dicermati, jangan sampai alat ini boros pemakaian listriknya. Apalagi kalau Anda menggunakan mesin panggang ini sebagai. Roti panggang kerap dijadikan sebagai sarapan lantaran pengolahannya yang praktis dan tidak memakan banyak waktu. Misalnya ditambah dengan selai, margarin, susu, keju, atau ditambah.

Recipe: Perfect Roti Panggang Susu Recipe: Perfect Roti Panggang Susu Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 01, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.