Recipe: Perfect Sup kaki Ayam

Sup kaki Ayam. Bumbu sup ayam bisa diambil dari bumbu sehari-hari. Dengan resep turun temurun dari nenek moyang, sup ayam memiliki cita rasa tinggi. Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis.

Sup kaki Ayam Kaki ayam terdapat sedikit daging pejal, banyak kulit dan daging lunak. Sup Kaki Ayam mempunyai Kolagen dan baik untuk Kulit. Cobalah Resepi Yang simple INI Cepat Dan mudah mengunakan Bahan yang senang didapati. You can cook Sup kaki Ayam using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Sup kaki Ayam

  1. You need 300 g of kaki ayam.
  2. It's 1 liter of air.
  3. It's 2 of biji kentang*potong 4.
  4. Prepare 1 of Pcs keping Asam.
  5. It's 1 of biji bawang kecil.
  6. You need of Setengah inci halia.
  7. Prepare 1 ulas of bawang putih.
  8. Prepare 1 of sudu kecil garam.
  9. It's 1 of sudu kecil serbuk perasa.
  10. You need 50 g of daun sup.

Mengenali Katuranggan Ayam Unggulan Terhebat - Bercerita tentang sabung ayam tentu sudah ada sejak jzaman nenek moyang dan kini s. Resepi sup kaki ayam sama saja macam sup-sup yang lain. Terpulang pada diri sama ada nak pekat atau cair. Nak lagi sedap campurkan dengan ubi kentang, tomato dan daun sup.

Sup kaki Ayam instructions

  1. Sediakam bahan, tumis kan bawang, bawang putih dan halia sehingga naik bau..
  2. Masukkan 1 liter Air, kemudian masukkan Kaki ayam. Bila sudah mendidih.
  3. Masukkan kentang Dan masukkan asam keping, garan dan serbuk perasa, masak hingga deviants empuk, tutup api, masukkan daun sup dan bawang goreng utk hiyasan.
  4. Siap..

Kaki Ayam Kaya Kolagen Dalam sebuah kajian yang dilakukan oleh Fakulti Sains Haiwan Universiti Chung-Hsing di Taiwan, terungkap bahawa. Resep sup ayam bening ini takkan pernah salah disajikan sebagai menu andalan setiap minggu. Yuk, coba resep sayuran yang nggak membosankan ini! Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air.

Recipe: Perfect Sup kaki Ayam Recipe: Perfect Sup kaki Ayam Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 18, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.