Recipe: Tasty Ayam Goreng Rangup

Ayam Goreng Rangup. Ayam Goreng Mamak Rangup / Nasi Kandar Fried Chicken Recipe If you crave for nasi kandar fried chicken mamak fried chicken, you can try this recipe. AYAM GORENG RANGUP VERSI CAMPAK JEERR. Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Paling Rangup, 'Simple' & Sedap.

Ayam Goreng Rangup Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak dan rangup. Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.hari ni sy ingin menyatakan bahawa sy ingin mejual. Resepi ayam goreng berempah ini sangat mudah. You can cook Ayam Goreng Rangup using 7 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Ayam Goreng Rangup

  1. Prepare 10 of ketul kepak ayam..dibersihkan.
  2. You need 2 of sdt serbuk kunyit.
  3. You need 1 sudu makan of maggi cukup rasa.
  4. It's of Jika tiada maggi cukup rasa gantikan 1sdt garam halus.
  5. It's of Minyak yang cukup untuk menggoreng(1 cawan minyak).
  6. It's 1 of sudu besar tepung beras.
  7. Prepare 1 of sudu besar tepung jagung.

Ayam goreng berempah selalunya akan dinilai kesedapannya berdasarkan rempah yang digunakan dan kelambakkan serdak serdaknya. Ayam goreng ialah daging ayam yang dicelup ke dalam salutan, kemudian digoreng jeluk, digoreng kuali atau digoreng tekanan. Salutan tersebut mengekalkan air daging sambil menyerap lemak ayam. Daging ayam itu boleh ditanggalkan tulangnya dan/atau dikupas kulitnya, atau sebaliknya.

Ayam Goreng Rangup instructions

  1. Gaul semua bahan dengan kepak ayam yang sdh dibersihkan.garam,serbuk kunyit dan tepung jagung..
  2. Panaskan minyak,goreng kepak ayam hingga garing.Angkat dan toskan minyak..

Siapa yang tidak sukakan ayam yang disalut pelbagai rempah dan digoreng dalam minyak panas sehingga rangup keemasan dengan isi lembut di dalam? Ayam Bahbas menyediakan Ayam Goreng dengan lima pilihan rasa yang siap membuat kamu Ini dia restoran Ayam Goreng enak di Jakarta yang legendaris banget dan sudah punya cabang di. Semua orang suka ayam goreng salut tepung yang rangup seperti makanan di restoran makanan segera. Tapi sayang bila cuba sendiri di rumah hasilnya tidak seperti diharapkan, kalau tidak keras. Dengan menggunakan Tepung Goreng Rangup Serbaguna jenama Bestari sahaja anda boleh menghasilkan ayam goreng rangup seperti KFC!

Recipe: Tasty Ayam Goreng Rangup Recipe: Tasty Ayam Goreng Rangup Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 30, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.