Recipe: Yummy Dalgona Coffee Covid-19

Dalgona Coffee Covid-19. Malaysia started Movement Control Order. 'Dalgona Coffee' Trending Satu Dunia, Ini Cara Buat Kopi Korea Viral Itu. Bahan-bahan yang digunakan adalah serbuk kopi, gula, air panas, susu dan ais. Dalgona coffee adalah kreasi kopi yang berbentuk seperti whip cream dan di bawahnya diberi susu putih serta es batu.

Dalgona Coffee Covid-19 Không còn nghi ngờ gì nữa: Café Dalgona chính là cái tên HOT nhất trên mạng xã hội gần đây. Dalgona coffee adalah suatu gabungan dari kopi bubuk instan, gula, dan air panas dengan diaduk sampe mengembang seperti adonan. It is essentially whipped coffee that is consistent with the texture of whipped cream. You can have Dalgona Coffee Covid-19 using 5 ingredients and 6 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Dalgona Coffee Covid-19

  1. Prepare of sachet kecil serbuk Nescafe atau serbuk kopi kesukaan anda.
  2. It's of gula perang.
  3. You need of air panas mendidih.
  4. Prepare of susu segar atau susu UHT.
  5. It's of Kiub ais secukupnya.

Dalgona Coffee adalah minuman dengan komposisi susu dan kopi dalam bentuk buih yang berada di atas minuman tersebut. Saat ini, Rohan tak sendiri berjualan Dalgona Coffee. Hal yang sama juga dilakukan oleh adik dan bapaknya. Dalgona Coffee ini cukup popular di aplikasi TikTok, di YouTube dan perlahan merebak ke Instagram.

Dalgona Coffee Covid-19 instructions

  1. Sediakan bahan-bahan seperti berikut. Kiub ais tiada dalam gambar..
  2. Satukan serbuk Nescafe, gula perang dan air panas ke dalam jag atau bekas bersesuaian..
  3. Pukul menggunakan whisk atau hand mixer dengan laju sehingga menjadi gebu dan bertanduk. Proses memukul ini mengambil masa agak lama dan perlu konsisten..
  4. Masukkan kiub ais ke dalam gelas dan tuangkan susu. Letakkan adunan Nescafe yang berbuih tadi..
  5. Taburkan sedikit serbuk Nescafe sebagai hiasan..
  6. Sedia untuk dinikmati. Kalau tak dapat tidur, jangan marah CN ya. 🤭😂.

Dalgona coffee (cà phê bọt biển) là loại cà phê có hương vị khá giống với một loại kẹo đường xốp của Hàn Quốc có tên là Dalgona.

Recipe: Yummy Dalgona Coffee Covid-19 Recipe: Yummy Dalgona Coffee Covid-19 Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 15, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.