Recipe: Tasty 3. IKAN GORENG TEPUNG

3. IKAN GORENG TEPUNG. Dapatkan Rempah Ratus Mak Siti di pasaraya-pasaraya terpilih berhampiran anda. Untuk pembelian online atau pertanyaan boleh: 📞. Cara Agar Ikan Goreng Tepung Lebih Krispy, Semua Wajib Tahu Siapa yang mau buat ikan goreng tepung untuk makan siang?

3. IKAN GORENG TEPUNG Rasa yang dihasilkan dari hidangan ini sangat enak, gurih dan tentunya crispy. Anda bisa membuat wortel goreng tepung ini dengan mudah dan praktis di rumah, bahan-bahan mudah didapatkan dan bumbunya sangat umum. Cumi goreng tepung merupakan salah satu kuliner yang disukai banyak kalangan, terutama anak-anak karena rasanya yang gurih dan tidak pedas. You can have 3. IKAN GORENG TEPUNG using 6 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of 3. IKAN GORENG TEPUNG

  1. You need of anak ikan kembung.
  2. Prepare of tepung gandum.
  3. Prepare of tepung beras.
  4. You need of sdm serbuk ketumbar.
  5. Prepare of sdt garam.
  6. You need of sdt serbuk kunyit.

Cumi goreng tepung menjadi salah satu andalan di restoran dan warung makan seafood. Ikan goreng is an Indonesian and Malaysian dish, consisting of deep fried fish or other forms of seafood. Ikan goreng literally means "fried fish" in Indonesian and Malay languages. Ikan goreng is very popular in Indonesia.

3. IKAN GORENG TEPUNG step by step

  1. Siangkan perut dan cuci ikan. Beri cuka bagi hilang hanyir. Bilas lagi sampai bersih. Beri 1 sdt garam dan 1/2 sdt kunyit. Sisihkan sekejap..
  2. Sediakan bahan tepung. Dalam satu bekas, campurkan tepung gandum dan tepung beras, beri 1 sdt garam, 1/2 sdm serbuk ketumbar dan 1/2 sdt serbuk kunyit. Tambahkan air sedikit demi sedikit dan gaul rata, sampai jadi bahan pencelup yang sesuai. Air tu saya guna dalam setengah cawan besar..
  3. Panaskan minyak, dan celupkan ikan ke dalam adunan tepung bahan pencelup tadi. Goreng dan jaga jangan sampai hangit.
  4. Jangan lupa untuk di balek. Biar masak di kedua sisi. Angkat kemudian tiriskan. Saya goreng sampai kering biar lebih rangup..
  5. Ikan goreng tepung sedia untuk di hidangkan.

Usually, the fish is marinated with mixture of spice pastes. Nasi Putih Ayam Goreng Tepung Tahu Goreng Tepung Sambal Goreng Kentang Buah Krupuk Sambal bromo Sendok Tisu. Ikan lumek boleh dibuat salai, goreng, sup atau lumek kering.ikan lumek ini adalah salah satu makanan kesukaan saya. Cara Agar Ikan Goreng Tepung Lebih Krispy, Semua Wajib Tahu Siapa yang mau buat ikan goreng tepung untuk makan siang? Antara lauk goreng tepung yang disajikan di sini ialah ikan goreng tepung, sotong goreng tepung, udang goreng tepung dan banyak lagi!

Recipe: Tasty 3. IKAN GORENG TEPUNG Recipe: Tasty 3. IKAN GORENG TEPUNG Reviewed by subindo drakor gratis on Ogos 31, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.