Recipe: Tasty Ayam pedas mek kelate 😍

Ayam pedas mek kelate 😍. Mek kelate tak pandai masak TAPI nak hantaran mahal! Dia juga menegaskan yang dia hanya ingin membahagiakan pasangan suami isteri. Bukan tu je, mek ni ada juga kata yang ramai pasangan tak jadi bercerai sebab produk dia tu, siap ada yang berterima kasih lagi.

Ayam pedas mek kelate 😍 Berbagai bumbu rempah yang beragam juga membuat masakan pedas semakin lezat untuk disantap. Bahan utama yang cukup populer diolah jadi makanan pedas adalah ayam. Ayam woku merupakan resep masakan ayam dengan aroma rempah dan rasa pedas khas Manado. You can cook Ayam pedas mek kelate 😍 using 12 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam pedas mek kelate 😍

  1. Prepare 5 of sdb Lada kering kisar (sy suka sambal lebih sy akan lebihkan lagi).
  2. It's 2 of Biji bawang merah (blend).
  3. You need 5 of Biji bawang putih (blend).
  4. Prepare 1 of Biji bawang holland (potong).
  5. Prepare of Sos tomato.
  6. Prepare of Sos cili.
  7. It's of Garam secukup rasa.
  8. You need 1-2 of biji tomato.
  9. Prepare Daun of limau purut buang tangkai blkng (sy suka letak daun limau).
  10. It's 1 of Pati kiub ayam.
  11. You need of Ayam kalau suka garing boleh goreng dahulu 😄 perasa dgn kunyit dn garam.
  12. Prepare of sos tiram sikit.

Resep masakan asli minahasa ini memang sangat Citarasa pedas yang menjadi ciri utama resep ayam woku asli manado ini memang tidak ada duanya. Selain itu warna kuning lembut dari bumbu. GARA-gara penangan ayam goreng ekstra pedas, ramai netizen berkongsi kisah mereka mengalami gejala sakit perut di media sosial selepas menikmati menu baharu McDonald's itu. Bila mau mengulik masakan khas Manado ada juga ayam tuturuga, bubur manado, nasi jaha, sambal bekasang, dan masih banyak lainnya lagi.

Ayam pedas mek kelate 😍 instructions

  1. Blend lada kering, bawang putih & merah, panaskan minyk dan masukkan bahan yang dah dkisar shingga masak.
  2. Masukkan ayam, kacau sampai rata. Setrusnya masukkan daun limau, sos cili, sos tomato dan pati kiub ayam (jika kurang masin masukkan garam scukupny).
  3. Selepas itu masukkan bawang holland dan kacau shingga masak.

Hanya saja redaksi resep dari Gingsul.com memilih resep ayam woku pedas yang sekarang hadir bersama Bunda untuk diliput. Get quick answers from Ayam Pedas Wong Jowo staff and past visitors. Variasi Sajian Korea Yang Sesuai Dengan Tekak Kita, Pedas & Sedap. Ayam woku biasanya dimasak hingga kuahnya mengental dan sedikit menyusut. Sajian ini adalah lauk yang sangat cocok bersanding dengan nasi putih panas.

Recipe: Tasty Ayam pedas mek kelate 😍 Recipe: Tasty Ayam pedas mek kelate 😍 Reviewed by subindo drakor gratis on Ogos 10, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.