How to Cook Appetizing Air kelapa gula melaka

Air kelapa gula melaka. Permintaan air nira kelapa, gula melaka masih tinggi. Jika Anda suka meminum air kelapa untuk rehidrasi setelah melakukan suatu pekerjaan yang berkringat, maka sebaiknya anda minum air putih saja. Air kelapa Alami mungkin masih aman untuk dikonsumsi siapa saja mengingat kadar gula yang rendah.

Air kelapa gula melaka Resepi sagu gula Melaka walaupun mudah untuk dibuat dan didapati di pasar malam, tapi ada segelintir penjual yang jadikan pencuci mulut ini tidak sedap dengan pengurangkan kepekatan bahan dalam pembuatannya. Hasilnya bila kita terkena sekali, memang reject dah lain kali. Air kelapa mengandung kalori, lemak, dan gula yang sangat rendah sehingga tidak akan meninggalkan efek buruk pada tubuh. You can cook Air kelapa gula melaka using 5 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Air kelapa gula melaka

  1. It's of Gula melaka.
  2. Prepare of air.
  3. It's of pandan.
  4. Prepare of Air kelapa.
  5. You need of Ais batu.

Menurut ahli gizi, mengonsumsi air kelapa muda setidaknya sehari sekali bisa memperlancar metabolisme tubuh dan membuat kita cepat langsing. Gula Melaka, juga dikenali dengan nama Gula Tuak, merupakan salah satu sumber gula yang banyak terdapat di Melaka. Seseorang yang pakar dalam membuat Gula Melaka dapat mengenal pasti kelapa yang menghasilkan air nira yang baik. Dengan mencampur air kelapa, kedelai, gula merah, bawang putih, kemiri, daun salam, lengkuas, kluwak, serta natrium benzoat, kecap bisa dibuat.

Air kelapa gula melaka instructions

  1. Didihkan sedikit air dan masukkan gula melaka dan daun pandan, reneh sampai air gula memekat.
  2. Dalam gelas, masukkan air gula melaka tadi, isikan ais batu, masukkan air kelapa fresh...
  3. Tadaaaaa... dah siap... bila nak minum kacau² dulu taw....

Anda bisa melakukan perawatan dengan memanfaatkan air kelapa muda ini sebagai masker wajah. Air gula Melaka ini juga turut boleh dimakan bersama sejenis kuih yang dinamakan 'Lompat Tikam' yang berasal dari Kelantan. Kuih ini boleh dimakan bersama santan yang dimasak, pulut masak berwarna merah dengan adunan tepung kuih yang berwarna hijau dan putih. Sagu gula melaka ni antara favourite saya terutamanya semasa bulan puasa. Memang sedap sangat makan sejuk-sejuk masa berbuka puasa.

How to Cook Appetizing Air kelapa gula melaka How to Cook Appetizing Air kelapa gula melaka Reviewed by subindo drakor gratis on Oktober 01, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.