How to Prepare Appetizing Jus Jambu Asam Boi

Jus Jambu Asam Boi. #PKPB duduk rumah buat jus jambu air asam boi. #Jus #Jambu #Air #Asam #Boi. Dengan Serbuk Asam Boi yang sentiasa ada dirumah, kita hanya beli buah-buah sahaja kat pasar @ dikedai berhampiran. Sesiapa yang berminat untuk berniaga Jus Jambu, kami sedia memberikan perkhidmatan secara friend charges.

Jus Jambu Asam Boi Sticker Air Balang Jus Jambu Batu. Dapatkan e-book berkenaan perniagaan jus jambu batu. Tuang air soda secukupnya diikuti ais. You can cook Jus Jambu Asam Boi using 4 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Jus Jambu Asam Boi

  1. It's 1/2 of biji jambu batu (buang biji).
  2. It's 2 of sudu besar gula.
  3. It's 1 of sudu besar serbuk asam boi.
  4. Prepare 1 1/2 cawan of air sejuk.

Untuk membuat jus jambu biji ini ternyata sangatlah mudah dan simpel sehingga anda dapat langsung membuatnya. Pilih jambu biji yang dalam keadaan masih segar dan sudah matang karena akan menambah kelezatan rasa pada Resep Membuat Jus Jambu Biji Merah yang sudah kami buat ini. Buah jambu biji yang bebas asam lemak jenuh dan sodium, rendah lemak namun tinggi serat membuatnya berkhasiat untuk menangkal beragam Hal ini ternyata berkhasiat dalam mengendalikan dan mengontrol tekanan darah dan mencegah risiko penyakit jantung. Sehingga kini ada yang mengolahnya dengan menjadikan asam boi, jus mahupun rojak.

Jus Jambu Asam Boi instructions

  1. Potong buah jambu. Jambu yang saya guna ni jenis yang besar dan isi yang lembut ye. Selalu nya beli dapat yang warna merah muda isi nya. Bila nak buat jus tiba2 dapat yang putih isi nya. Haha.. takpe lah. Rasa takde beza pun. Masukkan ke dalam pengisar basah buah jambu, serbuk asam boi, gula dan 1/2 cawan air. Kisar hingga halus..
  2. Tuangkan 1 cawan air ke dalam pengisar tadi dan kisar sekejap jer. Tuangkan ke dalam gelas dan letak ais. Boleh juga dicampur dengan sebiji asam boi dan sepotong buah jambu untuk hiasan..

Rasanya yang rangup dan enak dikunyah pasti membuatkan anda gembira menikmatinya. Khasiat jambu batu dikatakan dapat mengatasi pelbagai masalah kesihatan dan memberi manfaat kepada ibu hamil. Obat asam lambung alami ada beberapa, seperti jahe, mustard, akar tanaman manis, dan daun lidah buaya. Mengonsumsi lidah buaya dipercaya efektif meredakan peradangan lambung yang menyebabkan asam lambung naik. Saat Anda merasakan gejala asam refluks lambung, siapkan.

How to Prepare Appetizing Jus Jambu Asam Boi How to Prepare Appetizing Jus Jambu Asam Boi Reviewed by subindo drakor gratis on Oktober 20, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.