Recipe: Tasty Nasi Air Daging

Nasi Air Daging. Antaranya di Zaini Nasi Daging dan Nasi Daging Permatang Pauh. Boleh la anda tambah dalam Kesedapan resepi nasi daging boleh dikatan terletak pada air asam pencicahnya dan juga pada. Cara mudah untuk menyediakan sajian Nasi Daging Air Asam Utara yang sangat sedap dan mudah.

Nasi Air Daging Beza Nasi Air Kelantan dengan bubur nasi ialah nasi tidak di masak terus di dalam kuah. Kuahnya juga tidak sepekat kuah bubur nasi tapi kuahnya cuma dari air rebusan daging. Resepi Nasi Daging Air Asam ni sangat terkenal di sebelah utara tanah air. You can cook Nasi Air Daging using 32 ingredients and 11 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Nasi Air Daging

  1. It's of 🍲Bubur nasi.
  2. You need 2 cawan of beras.
  3. You need 2 liter of air.
  4. Prepare 1/2 of sudu kecil garam.
  5. It's of 🍲Sup Daging Noxxa.
  6. It's 1/2 of kilo tulang (anggaran).
  7. It's 1 of mangkuk daging (dipotong kecil).
  8. It's 5 ulas of bawang merah (dihiris).
  9. Prepare 5 ulas of bawang putih (dihiris).
  10. It's 1 of inci halia (ditumbuk).
  11. Prepare 1 of buncut rempah sup bunjut.
  12. Prepare 7 of biji bunga cengkih.
  13. You need 1 of biji bunga lawang.
  14. Prepare 3 of biji buah pelaga.
  15. It's 1 batang of kayu manis.
  16. You need 4 liter of air (anggaran).
  17. Prepare 3 of biji kentang dipotong 2 @ 4.
  18. Prepare 2 of sudu kecil asam jawa Adabi.
  19. You need 2 of sudu kecil garam.
  20. You need 2 of biji tomato (dibelah 4).
  21. You need 1 of ikat daun sup (diracik halus).
  22. Prepare of 🧆Daging Goreng.
  23. You need 2 of mangkuk daging (dihiris halus).
  24. It's 1 sudu makan of sos tiram*.
  25. You need 1 sudu makan of kicap*.
  26. You need 1 sudu makan of minyak bijan*.
  27. It's 1 sudu makan of sos ikan*.
  28. It's 1 of inci halia (ditumbuk).
  29. It's 3 ulas of bawang putih (ditumbuk).
  30. It's 5 of biji cili padi (dihiris) - lebihkan jika suka pedas.
  31. It's 2 sudu makan of sos tiram.
  32. You need 3-5 sudu makan of kicap.

Selalunya dihidangkan di hari perayaan atau kenduri-kendara. Nasi goreng lupa letak garam. 💥saya order nasi goreng Paprik seafood tapi yg sampai paprik ayam. Masukkan air rebusan daging mengikut keperluan beras. Kalau nasi kebuli sudah matang, sajikan resep terakhir bersama daging kambing goreng, acar.

Nasi Air Daging instructions

  1. BUBUR NASI: Basuh beras dan masukkan ke dalam periuk. Masukkan air dan jerang di atas api. Kacau sebentar dan tutup periuk..
  2. Apabila air telah membuak-buak, condongkan sedikit tudung periuk. Kacau selang beberapa minit sehingga bubur pekat. Tambah air jika perlu. Setelah pekat, masukkan garam dan kacau sebati. Tutup api..
  3. SUP DAGING: Setkan periuk ke stir-fry dan tekan on. Masukkan minyak. Tumis bawang merah, bawang putih, halia dan 4 sekawan sehingga layu..
  4. Masukkan air, sup bunjut dan tulang. Tutup periuk dan laraskan tombol ke pressure. Setkan periuk ke high pressure selama 45 minit. Tekan on..
  5. Setelah periuk berbunyi, lepaskan stim dengan melaraskan tombol ke stim sehingga wap hilang. Buka periuk, masukkan kentang dan daging. Tutup kembali dan laraskan tombol ke pressure. Setkan periuk ke HP selama 20 minit..
  6. Setelah periuk berbunyi, lepaskan wap dan setkan periuk ke stir-fry. Masukkan tomato, daun sup, garam dan perasa serta bahan-bahan lain yang disukai. Biarkan sup mereneh sebentar dan bolehlah di off atau setkan ke warm..
  7. DAGING GORENG: (Boleh disediakan bahan perap sementara menunggu sup daging.) Perap daging dengan bahan yang bertanda *..
  8. Panaskan minyak dan goreng daging yang telah diperap sehingga kering air..
  9. Masukkan sos tiram, kicap, bahan tumbuk dan cili padi. Goreng sehingga rata. Siap..
  10. Hidangkan bubur bersama sup, daging goreng, bawang goreng dan juga minyak bawang putih..
  11. .

Resepi Nasi Daging, Daging Bakar dan Air Asam yang dikongsi Masni Baharioleh ‎ di laman muka buku ini mudah dan sedap. Biasanya nasi bakar ini diisi dengan suwiran daging, ikan, ataupun teri. Untuk isian ayam, cuci bersih ayam, dan rebus dengan kaldu bubuk ayam serta air secukupnya hingga matang, kemudian. Resipi Nasi Daging Utara - Huh? Oooh OK OK, masih terdapat stok daging di rumah freezer kat ya.

Recipe: Tasty Nasi Air Daging Recipe: Tasty Nasi Air Daging Reviewed by subindo drakor gratis on November 21, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.