Easiest Way to Make Yummy Air laici biji selasih

Air laici biji selasih. Air paling simple boleh buat especially untuk buka puasa nanti. Biji selasih iaitu biji-biji kecil yang kelihatan seperti telur katak sering dicampurkan ke dalam minuman sejuk terutamanya laici kang dan juga beberapa minuman sejuk yang lain. Adakah anda tahu, biji selasih sebenarnya juga mempunyai pelbagai khasiat untuk tubuh badan manusia.

Air laici biji selasih Bancuhkan air rebusan bunga telang tadi dengan gula sesecukup rasa. Kita yang akan perasakannya sendiri mengikut selera kita. Lemon, serai wangi, laici, madu, soda adalah antara pilihan yang sesuai. You can cook Air laici biji selasih using 6 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Air laici biji selasih

  1. You need 1 tin of laici.
  2. You need 1 of sudu kecil biji selasih.
  3. Prepare of air panas.
  4. Prepare of gula.
  5. It's of air sejuk.
  6. It's of ais.

Rendam biji selasih di dalam air suam untuk mengembang sepenuhnya. Dalam beberapa saat sahaja, setiap biji akan mengembang. Proses ini hanya berlaku apabila biji selasih terendam di dalam air. Jadi, jika anda mahu menggunakan biji selasih yang banyak, lebih banyak masa yang diperlukan.

Air laici biji selasih instructions

  1. Biji selasih direndam bersama air panas dan biarkan kembang..
  2. Masukkan 1 tin laici ke dalam jag. gula dan air panas dibiarkan larut dan masukkan juga ke dalam jag laici. Sy tambah air sejuk juga..
  3. Biji selasih yg telah kembang dicampurkan bersama air laici td dan ais juga. Kacau dan siapp.. ikut tahap manis masing2 ye..

Kalau bulan puasa kak liza suka sediakan air yg beranika jenis setiap hari. antaranya ialah laici kang. Air laici dalam tin pun masukkan sekali. Kacau sebati dan sedia untuk dinikmati masa berbuka. Tanaman selasih tergolong ke dalam familia tumbuhan Labiatae. Di beberapa daerah di Indonesia, selasih juga dikenal dengan Kandungan gizi biji dan manfaat kesehatan selasih.

Easiest Way to Make Yummy Air laici biji selasih Easiest Way to Make Yummy Air laici biji selasih Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 27, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.