How to Prepare Yummy Kek Marble Ombak Rindu

Kek Marble Ombak Rindu. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti pandan atau strawberi ikut kesukaan memasing ok.

Kek Marble Ombak Rindu Namun mencari resipi yang mudah malah menggunakan sukatan cawan yang sedap, anda perlu bijak mencuba pelbagai resipi. Adaptasi dari sebuah novel terlaris di Malaysia. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni kan.haha. You can cook Kek Marble Ombak Rindu using 11 ingredients and 7 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Kek Marble Ombak Rindu

  1. It's of butter/marjerin.
  2. Prepare of gula castor.
  3. You need of 5biji telur A.
  4. It's of 250gm tepung naik sendiri.
  5. You need of 1 sdm ovelet.
  6. It's of 3 sdm susu pekat.
  7. It's of 2 sdm susu cair.
  8. It's of 2 sdm tepung susu.
  9. It's of 1 sdk esen vanilla.
  10. Prepare of Pewarna ikut suka.
  11. You need of Serbuk koko.

Saya pun lama mencari resepi kek marble yang senang kita nak buat dan. Ombak Rindu (OST Ombak Rindu) - Hafiz & Adira. Tuhan tolong lembutkan hati dia Untuk terima ku seadanya Kerna ku tak sanggup Kerna ku tak mampu Hidup tanpa dia di sisi ku. Tuhan aku tahu banyak dosa ku Hanya ingat Kamu kala duka ku Namun hanya Kamu yang mampu membuka Pintu.

Kek Marble Ombak Rindu step by step

  1. Pukul butter/marjerin dan gula castor sehingga putih 8-10minit menggunakan mixer speed tinggi...
  2. Setelah putih gebu masukkan telur sebiji Demi sebiji menggunakan speed yg sedang.. dan masukkan ovelet, esen vanilla dan susu pekat..
  3. Setelah sebati masukkan pula tepung dan tepung susu berselang seli dgn susu cair sehingga habis menggunakan speed sedang dan ingat mix dlm 10 saat saja jgn over beat yer... guna spatula kaup balik pun boleh.
  4. Kemudian bahagi kepada 3 warna.. ikut citarasa masing2.
  5. Siapkan loyang 8x3 ◻️beralaskan kertas minyak di bawah dan sapu butter di sekeliling loyang supaya kek senang di keluarkan...
  6. Langkah melapis.... letak adunan pertama ratakan kemudian tabur serbuk koko mengunakan penapis hingga menutup kesemua lapisan dan letak lapisan ke 2 ingin menggunakan cara yg saya tunjuk or guna pipping bag pun boleh... Ratakan lapisan ke 2 dan tabur serbuk koko dan lapisan yg terakhir ratakan dan siap... hentak loyang supaya tiada bubble udara dan pastikan oven telah dipanaskan terlebih dahulu... Saya menggunakan over SSODD 65L 50-60minit....
  7. 20 minit sebelum siap saya ubah suhu ke 130C supaya lapisan atas tidak terlalu gelap... Sila ikut suhu oven masking-masing ya..✌️.

Resepi Kek Marble yang harus dicuba, kek yang sangat-sangat sedap kerana mempunyai rasa lemak yang 'rich' dengan kombinasi butter, krim masam dan coklat. Anda harus menggunakan premium unsalted butter dan coklat yang berkualiti tinggi, pasti akan puas hati dengan rasanya. Izzah a simple kampong teacher is sold to a brothel by her uncle on the pretext that they need money for her Aunt's surgery. Her first customer is Rich playboy Harriz whom she begs to marry her and take her out of the rat hole. #ombak_rindu Sebenarnya ni kek yg dibuat semalam.

How to Prepare Yummy Kek Marble Ombak Rindu How to Prepare Yummy Kek Marble Ombak Rindu Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 21, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.