Recipe: Appetizing Kek pisang lembut

Kek pisang lembut. Hi semua, Harini sis nak kongsi resepi kek pisang gebu yang sedap dan mudah. Resepi Kek Pisang Lembap yang sangat sedap, gebu dan lembut. Untuk sukatan cawannya pula, anda boleh menggunakan sebarang cawan teh.

Kek pisang lembut Kek Pisang salah satu menu yang digemari ramai. Cara menyediakannya sangat mudah berbanding kek-kek yang lain. Apam Pisang Kukus Yang Lembut dan Gebu Guna Blender. You can cook Kek pisang lembut using 8 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Kek pisang lembut

  1. It's of biji pisang berangan.
  2. You need of tepong gandum.
  3. Prepare of gula (boleh kurangkan).
  4. Prepare of minyak masak.
  5. It's of biji telor.
  6. You need of baking soda.
  7. Prepare of bikabonat soda.
  8. Prepare of penutup esen pisang.

Tips Membuat Bolu Kukus Pisang Lembut Mengembang. Jenis pisang lain sebenarnya juga bisa digunakan dalam cara membuat kue bolu pisang ini, tetapi hasilnya nanti tidak selembut. Sejak akhir-akhir ini, memang ramai yang 'terjebak' dengan resepi kek pisang. Di Malaysia, kek pisang telah menjadi kegemaran semua golongan kerana rasanya yang lemak, lembut.

Kek pisang lembut step by step

  1. Ayak tepung bersama baking soda & bikabonat soda.
  2. Blend semua bahan - bahan hingga sebati.
  3. Lapik loyang yang telah di alas dengan kertas. Tuang aduan kedalam loyang.
  4. Bakar dalam suhu 170 ° C selama 50 minit. Biarkan sejuk sebelum dipotong..

Buah pisang bisa diolah menjadi berbagai ✅ olahan makanan atau kue yang enak. Bicara mengnai buah pisang memang sangat menarik. Karena banyak yang menyebutkan buah ini termasuk salah. Kalau sebut resepi kek batik, susah saya nak jumpa yang betul-betul kena pada selera tekak ni. Nak beli , kadang-kadang dapat yang keras sebab tak cukup salutan.

Recipe: Appetizing Kek pisang lembut Recipe: Appetizing Kek pisang lembut Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 06, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.