Recipe: Yummy Jus Epal Asamboi

Jus Epal Asamboi. Hello, Welcome to my cooking Vlog channel. I share simple recipes because I believe cooking should be simple and easy. Be the first to review "Sticker Air Balang Jus Epal Asam Boi" Cancel reply.

Jus Epal Asamboi Bersihkan epal, buang biji dan potong kecil. Selanjutnya, jus untuk maag kronis atau asam lambung adalah jus pepaya. Buah lonjong berwarna orange ini banyak mengandung Dengan mengonsumsi jus apel yang dingin secara langsung, dapat menenangkan rasa terbakar di dada dan perut akibat asam. You can have Jus Epal Asamboi using 3 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Jus Epal Asamboi

  1. Prepare 5 of biji epal hijau.
  2. It's 5 of biji asamboi.
  3. It's of Beberapa ketul ais.

A EPAL é a empresa responsável pelo abastecimento de água à cidade de Lisboa. Água é Vida! Seja bem-vindo ao site da EPAL. Lain-lain resepi air blh dirujuk di bawah. Klik untuk baca khasiat epal hijau berbanding epal merah.

Jus Epal Asamboi step by step

  1. Beberapa biji epal hijau dibersihkan dan dibuang biji tengah..
  2. Blend epal hijau dalam pengisar buah. (Jika guna blender, blend dengan sedikit air dan tapis jus air dengan isi hampas).
  3. Isikan ais dan beberapa biji asamboi dan tuangkan jus buah ke dalam gelas. Siap untuk dinikmati. Boleh juga tambahkan air gula jika nak manis (saya tak letak)..

Epal merupakan antara jenis buah yang popular dalam kalangan peminat buah-buahan. Ia kaya dengan kandungan nutrisi yang baik seperti antioksidan dan vitamin C yang bagus untuk kulit dan badan. Buatlah jus mentimun yang sudah dicampur dengan yogurt, wortel, mint, atau bawang putih mentah. Beberapa jenis bahan campuran jus tersebut juga memiliki khasiat untuk menurunkan kadar asam lambung. Cara lainnya ialah dengan mencampurkan setengah.

Recipe: Yummy Jus Epal Asamboi Recipe: Yummy Jus Epal Asamboi Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 02, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.