Easiest Way to Cook Tasty Roti kuah Manis

Roti kuah Manis. Saat membuat Resep Roti Jala Rainbow Kuah Manis sudah pasti bunda memerlukan beberapa bahan utama supaya resep yang di hasilkan menjadi lebih. Haiiiiii hari ini aku bikin cinnamon roll atau roti kayu manis, liat di instagram pada sliweran bikin ngiler jadi aku bikin lebetulan juga ada yag request. Resep Roti Jala Aneka Kuah Kuah Kari Ayam dan Kuah Durian Sederhana Spesial Asli Enak.

Roti kuah Manis Sebagai kebanggaan orang Aceh, roti jala kini sudah terkenal di seantero Indonesia. Yuk bersama kita jajal resep roti jala kuah kari berikut ini dan simak videonya. Roti maryam kuah kari. foto: Instagram/@liliswahyuwardanii. You can have Roti kuah Manis using 9 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Roti kuah Manis

  1. It's of Roti ikut la jenama ape pun.
  2. Prepare of santan.
  3. You need of susu cair.
  4. You need of susu pekat 3sb.
  5. You need of gula melaka sikit je.
  6. You need of garam.
  7. It's of tepung jagung 3 sudu.
  8. You need of air.
  9. You need of Milo dan Oreo (topping).

Sajikan dan nikmati enaknya hidangan roti manis sederhana di rumah anda. Dengan resep sederhana dibawah ini anda akan tentu bisa menyajikan roti manis buatan sendiri di rumah. Resep roti manis adalah resep dasar adonan roti yang bisa dibuat menjadi aneka ragam bentuk lainnya. Teman teman di rumah yang belum pernah mencoba membuat sendiri roti manis ini tentu.

Roti kuah Manis instructions

  1. Nak buat kuah dia. Campurkan semua bahan kat atas tu KECUALI milo, oreo dan roti tu ye..
  2. Campur la dalam bekas/kuali apa2 jela nak masak atas dapur sampai mendidih. Bila dah mendidih tutup api k, tunggu dia suam² gitu.
  3. Roti tu susun la dalam bekas ye 😁 (dah mcm puzzle pula nak susun roti tu nak muatkan dalam bekas ye😅).
  4. Okay bila kuah dah suam/sejuk. Letakkan kuah tu atas roti dan letak topping apa2 yg korang nak k (kalau nak sedap / rajin buat la setiap lapisan roti tu letak topping dia😁). Lepastu sejukkan. makan sejuk² baru sedap..
  5. SIAP! sy buat ni dpt la buat brpe bekas mcm dalam gambar ni 😘.

Apa kata lepas ni cuba hasilkan sendiri roti Bun Manis secara homemade menggunakan resipi perkongsian saudari Zuraita Mohd Anua. Roti ini mempunyai cita rasa yang manis dengan tekstur yang empuk. Roti pita memiliki tekstur kenyal dan lembut. Roti ini bisa disajikan dengan kombinasi kuah gulai, kari, susu manis, ataupun. Kursus online kue dan kursus online cara membuat aneka roti dan pastry.

Easiest Way to Cook Tasty Roti kuah Manis Easiest Way to Cook Tasty Roti kuah Manis Reviewed by subindo drakor gratis on Mac 26, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.