Easiest Way to Make Perfect Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus

Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus. Jangan lupa yang belum subscriber silakan subscribe dulu tekan loncengnya, like, shere dan comend. Sedap dimakan bersama nasi panas dan dicicah budu. Lihat juga resep Masak ikan kembung rebus air asam enak lainnya. ikan kembung, bawang merah potong dadu, tomat potong dadu, jeruk limau, cabe rawit, cabe merah, cabe hijau, Air asam jawa.

Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus Resep ikan kembung - Ikan merupakan salah satu makanan yang kaya akan kandungan vitamin. Selain memiliki banyak kandungan vitamin, cita rasa hewan ini juga sangat lezat dan bikin nagih. Tak heran jika banyak sekali orang yang menyukainya. You can cook Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus using 3 ingredients and 7 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus

  1. You need of ikan kembung.
  2. Prepare of sudu kecil menggunung garam.
  3. You need of Segenggam asam.

Resep ikan kembung memang bisa dijadikan sebagai menu keluarga untuk makan siang atau makan malam. Resep ikan kembung juga sangat sederhana dan mudah dibuat. Biasanya resep ikan kembung hanya di goreng atau dimasak dengan kuah santan sesuai selera. Harga Ikan Kembung - Ikan kembung merupakan salah satu jenis ikan konsumsi air laut yang banyak dicari karena memiliki rasa daging yange enak.

Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus step by step

  1. Siang ikan dan cuci bersih.Kemudian toskan airnya..
  2. Setelah air ikan tiada,masukkan ikan,garam dan asam keping.Gaul bagi sebati..
  3. Setelah itu susun dalam periuk kukus.Kukus selama 30minit..
  4. Apabila sudah masak,buka penutup kukus.Biarkan ikan betul betul sejuk..
  5. Apabila sudah sejuk,bolehlah dimasukkan kedalam bekas..
  6. Ikan ini boleh terus dimakan begitu sahaja atau dimasak.Sangat sedap dan terjamin kebersihannya..
  7. Selamat mencuba.Ikhlas dari saya yatie fy.

Daerah di Indonesia sebagai pegahasil ikan kembung terbaik adalah Banjar. Harga ikan kembung banjar juga terbilang lebih murah dan enak. Sajian pepes ikan kembung bumbu kuning yang pedas adalah sajian yang nikmat. Dengan aksen pedas yang segar, membuat hidangan Pepes ikan kembung bumbu pedas adalah salah satu sajian olahan ikan kembung yang istimewa. Selain itu, sajian ini juga sehat jadi ibu bisa menghidangkannya.

Easiest Way to Make Perfect Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus Easiest Way to Make Perfect Ikan Lengat / Ikan Kembung Rebus Reviewed by subindo drakor gratis on Mac 01, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.