Recipe: Yummy Kurma ayam simple

Kurma ayam simple. May be, air tangan kita yang membuatkan anak-anak berselera makan walaupun sekadar masakan yang ringkas. Jom layan resipi Nina yang ala kadar paling ringkas dan mudah. Nina pasti ramai orang sedia maklum masakan Ayam Kurma nie.

Kurma ayam simple Moga Allah SWT terus memberi kesihatan yang baik dan kekuatan mental fizikal untuk Sal meneruskan kehidupan yang penuh dengan cabaran ini. Hi Semua, kali ini Che Nom nak kongsikan resepi Ayam Masak Kurma. Sama seperti kari, hidangan ni sangat terkenal di kalangan masyarakat Melayu, juga dipercay. You can cook Kurma ayam simple using 11 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Kurma ayam simple

  1. Prepare of bawang merah.
  2. You need of bawang putih.
  3. You need of Halia setengah inc.
  4. You need of Asam keping.
  5. You need of Rempah 3 sekawan.
  6. It's of sudu serbuk kurma.
  7. Prepare of Ayam sebelah.
  8. It's of biji Ubi kentang belah 4.
  9. Prepare of Minyak masak 1 senduk.
  10. Prepare of Air.
  11. Prepare of Santan kotak.. Guna separuh je.

Resipi Ayam Masak Kurma, hidangan yang tak asing lagi setiap di kenduri kendara. Hindangan mudah dan sedap, pastikan anda menggunakan santan dan ayam yang segar bagi mendapatkan rasa yang terbaik. Biar mendidih sepenuhnya, ayam dan kentang dan masak serta lembut, masukkan tomato dan cili padi/cili merah. The first thing that came to my mind was Korma chicken (ayam kurma in Malay).

Kurma ayam simple step by step

  1. Bawang dgn halia ditumbuk kasar. Rempah gaul dgn air sikit.
  2. Potong ayam kecik.
  3. Masukkan minyak masak. Tumis bhn Rempah dan bhn ditumbuk. Naik bau. Masukkn rempah kurma. Masukkn ayam dan kentang. Masukkn air 2 cawan. Agak2 air da setengah masukkan santan. Masak hingga kuah pekat sedikit.. Siap.

Resepi Ayam Masak Kurma Paling Senang Lihat juga resep Ayam Rempah Kurma enak lainnya. Untuk hidangan resepi ayam masak kurma, anda boleh dapatkan serbuk rempah kurma yang siap sedia dijual di pasaraya. Cari sahaja rempah kurma ayam atau daging jenama Adabi atau Babas mengikut citarasa. Kalau kami di Kelantan, kami suka segala jenis rempah sama ada rempah kari, rempah kurma, rempah darat, rempah kerutub di atas Pasar Besar Siti.

Recipe: Yummy Kurma ayam simple Recipe: Yummy Kurma ayam simple Reviewed by subindo drakor gratis on Mac 30, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.