Recipe: Appetizing Roti inti kacang merah

Roti inti kacang merah. Cara membuat roti isi kacang merah ,roti isi kacang merah ini sangat cocok buat dimakan bersama teh dan kopi juga bisa jadi ide bisnis karna roti kacang. Cara paling mudah untuk masak inti kacang merah yang sedap, likat dan boleh tahan lama secara homemade. Masukkan kacang kisar ke dalam kuali.

Roti inti kacang merah Sedia untuk dihidangkan di atas meja untuk disantap bersama keluarga. Di bawah ini kami bentangkan resepi roti bun yang gebu, manis berinti kacang merah yang sedap, mudah dan patut cuba. Ide lainnya selain kacang merah sebagai pengisi roti, maka anda juga bisa menggunakan kacang hijau; kacang tanah tumbuk yang dimasak dengan gula atau untuk versi gurihnya anda bisa menggunakan daging cincang yang dimasak dengan saus cabai. You can cook Roti inti kacang merah using 6 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Roti inti kacang merah

  1. You need 180 gm of (susu fullcream+ 1biji telur).
  2. It's 30 gm of gula.
  3. Prepare Sedikit of garam.
  4. It's 260 gm of tepung roti.
  5. Prepare 1 of sk yis.
  6. Prepare 30 gm of butter.

Yang ada inti kacang merah tu acik taburkan bijan. Yang takde inti ni acik cuma taburkan cheddar cheese dan sedikit gula pasir. Bila dah keluarkan dari oven, kita terus sapukan dengan. Roti Kacang Merah (@rotikacangmerah). chubby, bubbly, crabby Cancerian. the other half of The Malaysian Most Controversial & exWanted Political Cartoonist.

Roti inti kacang merah instructions

  1. Masukkan semua Bahan ke dalam bread maker.
  2. Uli sampai doh lembut dan licin..rehatkan doh selama 10 minit dan timbang.
  3. Doh seberat 14 gm x 5..letak inti dan bulatkan kemas.
  4. Biarkan kembang dan bakar suhu 150 api atas dan bawah selama 15 minit atau sehingga masak.
  5. Biarkan sejuk sedia untuk Di nikmati 😋.

Roti sobek kacang merah bisa jadi teman yang cocok untuk sarapan atau minum teh dan kopi di sore hari. Jika menyimak resep berikut, tak sulit membuat roti sobek isi kacang merah. Bahan-bahannya mudah didapat dan sederhana membuatnya. Warna kacang merah berwarna merah kecoklatan. Rasa kacang merah cukup lezat apalagi bila telah direbus atau diolah dalam bentuk makanan lain.

Recipe: Appetizing Roti inti kacang merah Recipe: Appetizing Roti inti kacang merah Reviewed by subindo drakor gratis on April 03, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.