Recipe: Delicious Kek coklat pekat

Kek coklat pekat. Hai, Kek coklat susu pekat moist, Hanya guna susu pekat tanpa guna gula, cukup manis sudah. Disebapkan saya ada mixer sudah (dady saya belikan). Namun, tidak ramai yang mampu membuat kek coklat yang benar benar sedap untuk dihidangkan kepada tetamu dan keluarga anda.

Kek coklat pekat Ia juga menjadi pilihan utama untuk dijamu kepada tetamu yang bertandang seperti ketika hari raya. Coklat-coklat dan kek-kek ini amat sesuai untuk sebarang majlis seperti pertunangan, perkahwinan dan sambutan hari lahir. Kalau korang tak pernah rasa macam tu. You can cook Kek coklat pekat using 16 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Kek coklat pekat

  1. Prepare of serbuk koko.
  2. It's of minyak masak.
  3. You need of susu cair.
  4. Prepare of susu pekat.
  5. You need of gula pasir.
  6. It's of Bahan B (diayak bersama).
  7. You need of tepung gandum.
  8. You need of soda bikarbonat.
  9. You need of serbuk penaik.
  10. It's of Bahan C.
  11. Prepare of biji telur(dipukul dengan garfu).
  12. It's of Bahan sos coklat pekat.
  13. It's of serbuk koko.
  14. You need of minyak masak.
  15. You need of susu pekat.
  16. You need of gula pasir.

Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan kongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan. Itik coklat coklat boleh didapati untuk keseronokan. Cara membuat topping coklat kukus: Susu panas dan susu pekat dengan pek dua keping.

Kek coklat pekat step by step

  1. Masukan bahan A di dalam periuk lalu panaskan di atas api kecil sehingga gula larut sepenuhnya..
  2. Alihkan periuk dari api dan masukan bahan B dan bahan C secara berselang seli sehingga habis dan gaul adunan sehingga sebati..
  3. Masukan adunan ke dalam loyang lalu dibakar di dalam oven selama 40 minit pada suhu 180°c..
  4. Untuk coklat pekat,masukan kesemua bahan ke dalam periuk lalu panaskan di atas api sederhana sehingga gula larut sepenuhnya..

Masukkan coklat memasak dan hancurkannya ke cecair. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Kek Coklat Kukus siap di masak. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik.

Recipe: Delicious Kek coklat pekat Recipe: Delicious Kek coklat pekat Reviewed by subindo drakor gratis on Mei 25, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.