Recipe: Yummy [Ayam] Nasi ayam madu

[Ayam] Nasi ayam madu. Hidangan nasi ayam madu menjadi istimew di hati peminatnya kerana rasanya yang sedap dan juga rasa ayam yang bersalut madu semakin menggoda selera. Nasi ayam madu kebiasaannya dijadikan santapan untuk acara majlis mahupun kenduri. Order from AZURA NASI AYAM MADU online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay.

[Ayam] Nasi ayam madu Nak belajar masak nasi ayam yang paling best? Baca artikel ini dan ketahui resepi nasi ayam untuk memasak nasi, ayam, sup, sos, dan kicap dengan baik! Nasi ayam adalah satu menu yang digemari ramai. You can have [Ayam] Nasi ayam madu using 32 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of [Ayam] Nasi ayam madu

  1. You need of A. Sup/air rebusan.
  2. Prepare 10 of ketul ayam.
  3. It's 1 of biji bawang besar.
  4. You need 2 of ukas bawang putih.
  5. It's 1 of kiub ayam.
  6. Prepare 1 of inci halia.
  7. You need 5 cawan of air.
  8. It's of B. Perap Ayam.
  9. You need 2 of sudu kicap cair.
  10. It's 2 of sudu sos tiram.
  11. You need 3 of sudu madu.
  12. You need 1/2 cawan of air rebusan ayam.
  13. You need of C. Nasi.
  14. You need 3 of pot beras.
  15. You need 2 of sudu butter.
  16. Prepare 3 of biji bawang merah.
  17. You need 2 ulas of bawang putih.
  18. It's 1 of inci halia.
  19. Prepare 70 gm of kulit ayam.
  20. You need of D. Bahan sos.
  21. It's 4 of biji cili besar merah.
  22. You need 2 ulas of bawang putih.
  23. It's 2 of sudu sos cili.
  24. It's 2 of sudu organic raw cane sugar.
  25. It's 1 of sk garam pink.
  26. You need 1 of sudu air limau.
  27. It's of E. Kicap.
  28. Prepare of Mengunakan Kicap lebihan bahan perapan ayam.
  29. You need of Bahan hiasan.
  30. Prepare of Salad.
  31. It's of Tomato.
  32. It's of Timun.

Editor video page nasi ayam madu kami. Saya mengucapkan ribuan terima kasih pada semua cust yg support nasib ayam madu kami.. Doakan kami supaya maju jaya Dan murah rezeki. Nasi Pandan Ayam Madu versi sendiri.

[Ayam] Nasi ayam madu instructions

  1. Mula mula sekali rebus bahan A. Tak perlu rebus lama kerana ayam nak digoreng juga cukup sehingga air mendidih. Keluarkan ayam. Asingkan sedikit kuah sup untuk membuat nasi, sos merah dan perap ayam. Lebihan sup saya hanya tambah lobak dan daun sup. (saya buat tumis darat : tumis bawang putih dan bawang merah kemudian masukkan ke dalam sup).
  2. Satukan bahan B. Perap selama 2 3 jam. Kemudian boleh lah digoreng. Saya gunakan air fryer sahaja.
  3. Untuk memasak nasi ayam (C) panaskan butter. Kemudian masukkan bawang. Kacau sekata masukkan lemak/kulit ayam. Bila da wangi masukkan beras. Kacau sehingga semuanya sekata.keluarkan kulit ayam. Kemudian pindahkan ke dalam rice cooker. Tambah air rebusan ayam. Masak seperti biasa. Boleh tambah kiub ayam.
  4. Untuk bahan sos (D) kisar bawang putih dan cili besar. Kemudian di dalam pan, satukan semua bahan. Masak sehingga sos agak pekat..
  5. Untuk membuat sos kicap (E) saya hanya gunakan lebihan bahan perapan ayam masak di atas pan sehingga pekat..
  6. Sedia untuk dinikmati. Sedap dimakan bersama salad, tomato dan timun. Siap.

Bersihkan ayam masukkan dalam periuk bersama dengan hirisan halia dan bawang besar dan bawang putih. Yang suka dengan nasi goreng ayam juga banyak banget. Kami buatnya sedikit pedas, kalau kamu tidak ingin terlalu pedas, bisa disesuaikan jumlah cabainya ya. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #KreasiNasiGoreng. Resepi Nasi Ayam yang memang pasti sedap dan sangat sesuai dihidangkan untuk majlis-majlis tertentu. Sangat berbaloi mencuba resepi ini walaupun nampak sukar dan munggunakan bahan yang banyak.

Recipe: Yummy [Ayam] Nasi ayam madu Recipe: Yummy [Ayam] Nasi ayam madu Reviewed by subindo drakor gratis on Mei 28, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.