Easiest Way to Prepare Delicious Kek kukus pisang bersama anggur

Kek kukus pisang bersama anggur. Lihat juga resipi-resipi untuk Kek kukus marble pisang tanduk. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna.

Kek kukus pisang bersama anggur Resipi Kek Pisang Kukus paling mudah dan sangat sedap. hanya guna blender dan tak perlu oven pun. Sesuai dobuat untuk buah tangan atau minum Letak kepingan pisang hiris diatasnya. TIP: Jika nak hasilkan kek pisang. You can cook Kek kukus pisang bersama anggur using 11 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Kek kukus pisang bersama anggur

  1. Prepare of Pisang montel 2biji.
  2. It's of Minyak setengah cwn.
  3. You need of Telur 2 biji.
  4. Prepare of Gula 3 sudu besar.
  5. You need of Garam satu sudu kecil.
  6. It's of Soda bikarbonat satu sudu kecil.
  7. It's of Baking powder setengah sudu kecil.
  8. Prepare of Tepung secawan setengah.
  9. You need of Hiasan.
  10. You need of Potongan pisang.
  11. It's of Beberapa biji anggur.

Kek pisang kukus untuk minum petang. Lebih-lebih lagi jika kek pisang yang lembut dan dimakan bersama teh o panas. Resepi kali ini sangat senang kerana hanya guna blender sahaja. Resep Bolu Pisang dengan cara dikukus ini mungkin memang kurang populer dibandingkan dengan resep bolu panggang atau jenis bolu kukus yang lain.

Kek kukus pisang bersama anggur instructions

  1. Kisar atau pukul semua bhn kecuali tepung.
  2. Masukkan tepung sikit demi sikit kacau beberapa saat..
  3. Kukus selama 15min. Guna loyang kecil dpt 2 biji...boleh juga dibakar suhu 180c selama 15min,.

Tetapi kalau masalah rasa, kue pisang ini tidak kalah lezat lho dibandingkan dengan saudaranya yang lain. Selain cocok sekali untuk teman minum. Resep Pisang Goreng - Pisang goreng merupakan salah satu gorengan yang umum di Indonesia. Jenis makanan ini sangat mudah ditemukan baik di pinggir jalan sampai di restoran. Makanan itu sangan populer karena bahannya mudah di dapatkan.

Easiest Way to Prepare Delicious Kek kukus pisang bersama anggur Easiest Way to Prepare Delicious Kek kukus pisang bersama anggur Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 05, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.