How to Cook Tasty Ikan Masak Cuka

Ikan Masak Cuka. Sangat sesuai dimakan time rasa tak sedap badan. Nak gantii dgn ikan apa pun terpulang pd. Masak cuka ni senang sangat.kadang kadang dah jemu masak yang berlemak.cuba makan ikan masak cuka.bertambah selera. jom masak #kidswhocook.

Ikan Masak Cuka Fish in Vinegar sauce - ikan masak cuka, never judge the book ny its cover, it's absolutely delicious and made popular in. Memang berselera makan ikan masak cuka yang sangat sedap ini. Cuka memberi rasa masam yang menyelerakan dan Masukkan sedikit air dan cuka. You can have Ikan Masak Cuka using 15 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ikan Masak Cuka

  1. You need of Bahan Ikan :.
  2. It's of ekor ikan kembung (dipotong 2).
  3. It's of sudu besar serbuk kunyit.
  4. You need of sudu besar garam.
  5. You need of Bahan Kuah :.
  6. You need of biji bawang besar (dipotong sedikit).
  7. It's of bawang putih (dipotong sedikit).
  8. Prepare of inci halia (dihiris nipis).
  9. You need of biji bawang besar (dipotong bulat).
  10. You need of biji cili padi (dihiris kasar).
  11. Prepare of sudu besar biji sawi.
  12. It's of sudu besar cuka makan.
  13. It's of sudu besar garam.
  14. You need of air.
  15. Prepare of sudu besar minyak masak.

Norizah Saad berkongsikan resepi ikan tenggiri masak cuka. Mesti ramai antara pembaca yang masih kurang familiar dengan ikan masak cuka. Padahal ini ialah menu yang sedap untuk dicubakan. Kali ini saya hendak share resepi Ikan Tenggiri Masak Cuka yang sangat sedap di kala selera dah mula menurun dan kepala mula pening memikirkan lauk apa yang hendak dimasak untuk berbuka.

Ikan Masak Cuka instructions

  1. Ikan digaul dengan garam dan serbuk kunyit. Goreng sehingga garing..
  2. Panaskan minyak masak. Tumis bawang merah, bawang putih, halia dan bawang besar sehingga naik bau. Kemudian masukkan cili padi dan biji sawi. Masukkan air. Masak sehingga kuah mendidih..
  3. Masukkan ikan yang digoreng tadi bersama-sama cuka dan garam. Didihkan seketika. Tutup api..
  4. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba 😋.

Resep Nugget Ikan Menggunakan Ikan Tengiri, Kakap, Dori, Tuna, Kerapu, Ikan Mas Untuk Anak Nugget ikan adalah salah satu makanan hasil dari pengolahan ikan yang banyak digemari oleh anak. Goreng ikan sehingga kekuningan dan masak. Panaskan minyak dalam kuali, tumis bahan kisar sehingga naik bau. Masukkan cuka, garam dan gula dan kacau seketika. Lihat juga resipi untuk Ayam cuka, Ikan Masak Cuka, Tenggiri Masak Asam Cuka Suka Suka.

How to Cook Tasty Ikan Masak Cuka How to Cook Tasty Ikan Masak Cuka Reviewed by subindo drakor gratis on Jun 05, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.