Easiest Way to Prepare Tasty Kek Pisang Gebu

Kek Pisang Gebu. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang.

Kek Pisang Gebu Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Tapi resepi yang ni senang sangat dan insya Allah jadi gebu dan lembut. You can have Kek Pisang Gebu using 10 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Kek Pisang Gebu

  1. It's of Butter.
  2. You need of gula perang.
  3. It's of biji telur gred A.
  4. You need of susu cair.
  5. Prepare of biji pisang berangan (lecek pisang).
  6. Prepare of choc chips.
  7. You need of tepung gandum*.
  8. You need of sudu kecil baking powder*.
  9. It's of sudu kecil baking soda*.
  10. It's of bahan bertanda disatukan dan diayak.

Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi. Gug dan lembap, mengikut citarasa saya untuk Pisang Cumi. Download Now. saveSave Kek Pisang Gebu For Later. kedai kek & pastry. Walaupun saya telah menpunyai resepi kek pisang yang gebu sedap di SINI dan di SINI tapi kali ini tertarik untuk mencuba resepi kek pisang yang dikatakan moist, gebu dan mudah kerana semua.

Kek Pisang Gebu step by step

  1. Mula2 putarkan butter dan gula perang hingga kembang. Pastikan butter lembut sebelum diputar..
  2. Masukkan telur satu per satu. Pukul selama 4-5minit. Kemudian masukkan bahan ayak sedikit2 berselang dengan susu cair..
  3. Bila adunan dah sebati masukkan pisang lecek. Gaul guna spatula perlahan lahan..
  4. Kemudian masukkan choc chip. Tabur juga sedikit ke atas kek..
  5. Terlebih dahulu panaskan oven selama 10minit. Suhu 160-180 darjah celcius. Bergantung pada oven masing2. Sediakan loyang 8x8inci. Griskan dgn sedikit butter. Masak selama 40-55minit api atas bawah. Periksa oven masing2. Periksa kek guna lidi klau adunan tak melekat, kek sudah masak. Siap!.

Resepi Kek ini amat simple dan hanya. Kek pisang sedap.ada tu wife saya buat hari tu, sdh siap saya yang tukang test.tapi test dia yang Resepi Kek Pisang Gebu bersama Coklat Rice Mengguna Blender Resipi Kek Pisang Kukus paling mudah dan sangat sedap. hanya guna blender dan tak perlu oven pun. Cara Buat Kek Pisang Kukus Sedap Hanya Guna Blender. pisang karamel punya pisang di rumah mungkin boleh coba kue sederhana ini By @herawaty_lu Bahan : Pisang Gula merah Gula pasir Air sedikit Cara buat Sejak akhir-akhir ini, memang ramai yang 'terjebak' dengan resepi kek pisang. Di Malaysia, kek pisang telah menjadi kegemaran semua golongan kerana rasanya yang lemak, lembut.

Easiest Way to Prepare Tasty Kek Pisang Gebu Easiest Way to Prepare Tasty Kek Pisang Gebu Reviewed by subindo drakor gratis on Julai 29, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.