Recipe: Yummy Kek kukus marble pisang tanduk

Kek kukus marble pisang tanduk. Resepi kek pisang kukus sukatan cawan ini resepi kek pisang kukus simple yang mudah untuk dibuat. cara buat kek pisang kukus viral guna blender dan mudah. Kali ni saya buat kek marble kukus pulak. Tapi anak saya ni tak kisah pun.

Kek kukus marble pisang tanduk Lihat juga resipi-resipi untuk Kek kukus marble pisang tanduk. Untuk resepi kek kukus lain, boleh cuba Resepi Kek Pandan Kukus Gebu Guna Blender Sangat Mudah di sini. Resep Bolu Pisang dengan cara dikukus ini mungkin memang kurang populer dibandingkan dengan resep bolu panggang atau jenis bolu kukus yang lain. You can have Kek kukus marble pisang tanduk using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Kek kukus marble pisang tanduk

  1. It's of pisang tanduk di hancurkan.
  2. It's of tepung gandum.
  3. It's of minyak.masak.
  4. Prepare of gula (suka manis boleh ambil 1 cawan).
  5. Prepare of biji telur.
  6. It's of susu teh baking powder.
  7. Prepare of soda bikanonat.
  8. Prepare of air lemon@ limau kasturi.
  9. You need of garam.
  10. It's of sudu serbuk koko.
  11. Prepare of esenvanila.

Tetapi kalau masalah rasa, kue pisang ini tidak kalah lezat lho dibandingkan dengan saudaranya yang lain. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran Banyak variasi orang membuat kek marble sehingga tampilan dia sangat cantik. Kek marble biasanya dibuat daripada campuran kek vanila dan cokelat.

Kek kukus marble pisang tanduk instructions

  1. Ayak tepung,baking powder dan soda bikabonat.
  2. Blend telur, pisang (jangan lupa buang urat ditengah pisang) gula dan Esen vanila. Bila sebati tuang dalam bekas berisi tepung tadi kacau rata. Bahagi 2 bahagian. Satu ditambah serbuk koko. Satu lagi kekal warna asal.
  3. Masukan ke dalam loyang 8 in yang telah di lenser mentega secara berselang seli dengan warna koko. Wrap loyang agar air tidak menitik atas adunan kek.
  4. Kukus selama 45 minit. Sebelum angkat pastikan kek tidak melekat pada batang pencucuk.

Resepi Donut, No Bake Desserts, Doughnuts, Frozen, Apple, Baking, Fruit, Recipes, Food. I still have plenty of plantain bananas or pisang tanduk to work out with and have decided to use some of it on this steamed muffins.. Ni peminat kek pisang dah datang. Alhamdulillah, syukur ya Allah kerana kejutkan kami awal untuk beribadah padaMu. Pisang tanduk adalah jenis pisang besar yang bentuknya melengkung dan juga runcing seperti sebuah tanduk.

Recipe: Yummy Kek kukus marble pisang tanduk Recipe: Yummy Kek kukus marble pisang tanduk Reviewed by subindo drakor gratis on Julai 29, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.