Recipe: Yummy Bihun sup ikan siakap susu

Bihun sup ikan siakap susu. Taburkan bawang goreng dan sedikit daun sup sebelum dihidang. Selepas itu,masukkan ikan siakap dan lobak merah. Perasakan dengan garam, serbuk perasa dan juga serbuk p/s: Kacau perlahan ikan siakap tersebut kerana ikan ini cepat masak dan lembut.

Bihun sup ikan siakap susu Bihun sup tidak pedas, sedap dan sangat mengenyangkan kerana ia mengandungi karbohidrat sama seperti nasi serta daging ayam yang kaya akan protein. Jika anda mahu pedas, kami juga menulis resepi sambal kicap sebagai pelengkap makan bihun sup ayam. Cari tahu informasi tentang Susu Ensure di Hello Sehat, termasuk fungsi, efek samping, keamanan, interaksi, peringatan, foto, dan ulasan dari pengguna. You can have Bihun sup ikan siakap susu using 17 ingredients and 6 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Bihun sup ikan siakap susu

  1. It's of ekor ikan siakap.
  2. It's of biji tauhu.
  3. Prepare of biji tomato.
  4. You need of bawang putih.
  5. Prepare of biji bawang merah.
  6. Prepare of halia.
  7. Prepare of lobak masin.
  8. You need of ikat sawi samhong.
  9. You need of bungkus bihun.
  10. Prepare of tepung untuk mengoreng ikan.
  11. You need of Air.
  12. It's of Garam.
  13. You need of Penambah perasa.
  14. You need of Minyak masak.
  15. Prepare of susu berkrim kotak.
  16. You need of sup.
  17. You need of bawang.

Ensure adalah merek susu sehat yang digunakan untuk membantu memperbaiki nutrisi Anda. Kandungan nutrisi di dalam susu Ensure. sup ikan /seafood khas batam Akhirnya kesampaian juga mengeksekusi resep sup seafood (ikan) khas Batam ini. Sudah lama ingin mencoba membuat sup ini sendiri. Resep Sup ikan dori kembang tahu.

Bihun sup ikan siakap susu step by step

  1. Buang perut ikan, bersihkan dan potong ikan siakap. Potongkan tauhu dan tomato bentuk kiub. Potong halus daun sup dan daun bawang. Letakkan di tepi dahulu..
  2. Tumbuk bawang merah dan bawang putih. Potong lobak masin dan sawi samhong. Rendam bihun dalam air. Letakkan di tepi dahulu..
  3. Salutkan potongan ikan siakap dengan tepung. Tambahkan sedikit garam. Panaskan minyak masak dan gorengkan ikan. Letakkan di tepi dahulu..
  4. Panaskan kuali dan masukkan minyak masak. Selepas minyak panas, masukkan tumbukan bawang merah, bawang putih dan halia.Tambahkan air dan masukkan lobak masin, tauhu, tomato dan sayur sawi samhong..
  5. Selepas seketika, masukkan susu dan masukkan ikan siakap goreng. Masakkan sehingga mendidih. Masukkan garam dan penambah perasa secukupnya. Rasakan dahulu dan pastikan mengikut cita rasa..
  6. Masukkan bihun yang sudah lembut dan taburkan daun sup dan daun bawang. Siap untuk dihidangkan..

Butuh memasak praktis, mudah dan cepat karena sedang terburu-buru. Bihun atau mihun merupakan nama salah satu jenis makanan dari Tiongkok, bentuknya seperti mi namun lebih tipis. Dalam bahasa Inggris disebut rice vermicelli atau rice noodles atau rice sticks. Lihat juga resep Ikan siakap masak saos thyme enak lainnya. Aku ni cukup suka bihun sup versi utara walau ada pelbagai lagi bihun sup yang lain.

Recipe: Yummy Bihun sup ikan siakap susu Recipe: Yummy Bihun sup ikan siakap susu Reviewed by subindo drakor gratis on Julai 31, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.