How to Make Appetizing Wantan isi ikan

Wantan isi ikan. Resepi wantan sabahan Resipi saya sendiri Dibuat dari udang dan isi ikan yang di cincang halus. Selamat mencuba Terima kasih pada subscriber yang sudi. Bahan-Bahan: * Inti wantan Isi ayam (cincang) Lobak merah Daun bawang Garam Kulit Wantan - Isikan inti dalam kulit wantan & bentukkan ikut pilihan anda. #homemadewantanandfishball Homemade Wantan/Dumplings Fish Ball #wantan Wantan Goreng Dan Bebola Ikan.

Wantan isi ikan On our video portal you will find videos for every taste, funny videos, videos about. Wantan lembut berisi udang dan ayam ini sedap dhidang bila-bila masa tidak kira untuk sarapan Resipi ini menggunakan isi ikan kisar yang disumbat ke dalam kulit wantan dan dikukus hingga masak. Nak cepat buat wantan goreng ni, beli aje yang dah siap kat pasaraya tu. You can cook Wantan isi ikan using 8 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Wantan isi ikan

  1. You need 250 g of isi ikan hancur.
  2. You need of Pembungkus wantan.
  3. Prepare of Secubit dua Garam.
  4. You need of Secubit dua serbuk lada putih.
  5. It's 2 of sk Minyak bijan.
  6. It's 1 of sk tepung kanji/jagung.
  7. You need 1 of biji kiub ayam.
  8. You need 1 liter of Air.

Tengok Janji intinya kena sedap, yang min nak kongsikan ini resipi wantan intinya isi ketam yang super senang memasaknya. Mencari resepi wantan sup yang sedap? Wantan ialah sejenis masakan khas yang mudah didapati di pelbagai hidangan di Cina. Wantan boleh dihidangkan sama ada digoreng atau disup.

Wantan isi ikan instructions

  1. Campur garam, lada putih, minyak bijan, tepung ke dalam isi ikan. Tips: buat cara mix & beat..
  2. Ambil kulit wantan dan balut isi ikan. Letak 1 sk isi ikan. Jangan terlalu banyak nanti lambat masak..
  3. Rebus air dalam periuk. Letak seketul kiub ayam. Bila suda mendidih, masukkan wantan. Tunggu sehingga kulit wantan jadi lembut dan semua seakan terapung..
  4. Siap. Boleh makan dengan mee kuning atau nasi..

Kuantiti sama ada banyak atau sedikit ikut citarasa, asalkan nanti kulit wantan tersebut boleh. Bahan-Bahan: * Inti wantan Isi ayam (cincang) Lobak merah Daun bawang Garam Kulit Wantan - Isikan inti dalam kulit wantan. Mi wantan merupakan salah satu hidangan mi Kantonis yang popular di Asia. Suka sangat wantan mee ni sebab dia halus-halus je. Saat memancing ikan bawal, umpan merupakan salah satu faktor keberhasilan yang paling besar.

How to Make Appetizing Wantan isi ikan How to Make Appetizing Wantan isi ikan Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 28, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.