How to Make Perfect Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku

Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku. Kandungan protein dan kelembapan yang tinggi di dalam makanan tersebut akan menggalakkan pembiakan kuman dan menyebabkannya cepat rosak. Barang Yang Boleh Di Simpan Di Dalam Peti Ais. Anda pasti terkejut jika ada senarai berikut yang anda baru tahu ianya perlu disimpan di dalam peti.

Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku Jadi, Fiza kongsikan tips simpan barang basah dalam peti ais sejuk beku bagi memudahkan penyediaan memasak dan juga nampak lebih kemas. Well, mudah je sebenarnya kalau kita pandai nak susun menu apa yang kita nak masak dengan cara beli barang basah yang sepatutnya. Ada kalanya pening dan malas masak sebab barang basah leceh nak sediakan. You can cook Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku using 3 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku

  1. You need of ekor Ikan kembung.
  2. It's of air.
  3. You need of Bekas kedap udara.

Rupanya ada cara betul nak kekalkan kesegaran ikan yang akan disimpan dalam peti beku. Lepas siang ikan, bersihkan dan rendam dalam air. Nanti masukkan ikan terendam tu dalam peti beku. Ini perkongsian daripada Puan Normah Bahari dalam grup Masak Apa Hari Ini (MAHN).

Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku instructions

  1. Cuci ikan hingga bersih..
  2. Toskan dan masukkan ke dalam bekas. Tuang air hingga ikan terendam. Tutup bekas dan simpan di dalam peti sejuk beku..

Ada beberapa ahli yang dah mencuba dan hasilnya mereka. Lain kali nak kena cari cara menyimpan sayur dan barang basah yang betul dalam peti sejuk. Ikan semua boleh disiang, buang perut, dan dipotong terlebih dahulu. Tapi, petuanya jangan dibasuh supaya kekal segar. Selepas pulang dari pasar, segera bersihkan ayam dan disimpan terus dalam peti sejuk.

How to Make Perfect Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku How to Make Perfect Tips : Cara simpan ikan dalam peti sejuk beku Reviewed by subindo drakor gratis on Februari 28, 2020 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.